خرید کفپوش پلی یورتان

خرید کفپوش پلی یورتان

پلی یورتان ها در سال 1930 توسط پروفسور اتو بایر (1902-1982) کشف شدند. انواع زیادی پلی یورتان با شکل ها و حالت های مختلف وجود دارد. این مواد در تولید محصولات گوناگونی چون پوشش ها، چسب ها، تخت های کفش و عایق های فومی مورد استفاده قرار می گیرند، با این حال ترکیب شیمی  پایه هر یک از این مواد بدون تغییر باقی می ماند. تاریخچه کفپوش پلی یورتان را اگر بخواهید بدانید، برای اولین بار درجنگ جهانی دوم بطور گسترده مورداستفاده قرارگرفتند. در آن زمان لاستیک، گران و نایاب شده بود و از پلی یورتان به عنوان ماده جایگزین استفاده می شد. در طول جنگ کاربرد پلی‌یورتان‌ها بسیار بیشتر شد، علی‌الخصوص بعنوان انواع پوششها مانند رنگ هواپیما و لباسهای عایق. در نیمه اول قرن بیستم پلی یورتان ها در چسب ها، فوم های سخت والاستومرها استفاده می شدند و از نیمه دوم همین قرن در تولید فوم های بسته بندی مشابه فوم های امروزی کاربرد پیدا کردند.
در دهه های بعد با پیشرفت تکنولوژی پلی یورتان ها در همه ی جنبه های زندگی روزمره ما حضور دارند. با وجود اینکه معمولا پلی یورتان ها زیر لایه های مواد دیگر پنهان هستند و بیشتر مردم با آن ها آشنایی ندارند، تصور زندگی بدون پلی یورتان ها تقریبا ناممکن است.برای ارزیابی بهتر کفپوش پلی یورتان، پیشنهاد می کنیم صفحه خرید کفپوش اپوکسی را نیز ببینید.

کفپوش اپوکسی پلی یورتانکفپوش اپوکسی پلی یورتان چیست؟

کفپوش اپوکسی از انواع کفپوش صنعتی است که در مراکز صنعتی بسیار کاربردی است. این کفپوش مقاومت و دوام بالایی دارد و در انواع مختلف در بازار موجود می باشد که در فضاهای کاربری متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. نکته ی مهم درمورد کفپوش اپوکسی این است که برای اجرای کفپوش اپوکسی حتما باید سطح خشک و عاری از هر گونه روغن و چسبندگی باشد در غیر این صورت کفپوش اپوکسی نصب نمی شود.

بیش از سه دهه است که از پلی یورتان به عنوان کفپوش استفاده می شود. پوشش های پلیمری پلی یورتان بر پایه ی رزین پلی یورتان و هاردنر ایزوسیانات است که مستحکم، منعطف، غیر سمی، بی خطر و مقاوم در برابر سایش و مواد شیمیایی می باشد. پوشش های پلی یورتان قابل اشتعال نیستند و امروزه به صورت حرفه ای، کارآمد و موثر اجرا می شوند. کفپوشهای پلی‌یورتان هم اکنون به طور گسترده‌ای در صنایع تولید و فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی مورداستفاده قرارمیگیرند.

خصوصیات کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان از تکدیب مواد پلیمری و مواد شیمیایی  مختلف تولید می شود. علاوه براین افزدونی هایی هم در تولید این کفپوش استفاده می شود که باعث تغییرات بسیار زیاد در سطح کفپوش پلی یورتان می شود. با این ترکیبات شاهد تنوع بالایی در کفپوش لی یورتان هستیم که در رنگ و جنس و شکل ظاهری متفاوت در بازار موجود می باشد. نکته ی قابل توجه این است که با کمترین تغییرات در مواد سازنده کفپوش پلی یورتان خواص کفپوش به طرز شگفت انگیزی تغییر می کند. خصوصیت مهم کفپوش پلی ی.رتان این است که وقاومت خوبی دارد و لذا از پرکاربردترین کفپوش ها برای مکان هایی است که با تنش های متفاوت درگیر هستند. علاوه براین خصوصیت دیگر کفپوش پلی یورتان که آن را برای مکان های پرتنش مناسب کرده است خاصیت کشسانی بالا و ساختار متفاوت آن است.

انواع کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان نیز انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن ها میپردازیم.

کفپوش پلی یورتان پارکینگکفپوش پلی یورتان پارکینگ

ترکیب مواد شیمیایی مورد استفاده در آن به گونه ای است که مقاومت کفپوش را در برابر ضربه و فشار افزایش داده است. لذا این کفپوش مورد مناسبی برای استفاده در مکان های پرتردد و مکان هایی همچون پارکینگ های عمومی و شخصی است. کفپوش پلی یورتان به گونه ای است که رطوبت را جذب نمی کند و آب نمی تواند به عمق سطح کفپوش نفوذ کند، بنابراین شما می توانید به راحتی تاین کفپوش ها را تمیز کنید. آب، روغن، بنزین و.. ذره ای به لایه رویه پلی یورتان آسیب نمی رساند.

عکس کفپوش ورزشی پلی یورتانکفپوش پلی یورتان ورزشی

از خصوصیات مهم کفپوش پلی یورتان انعطاف پذیری آن است که باعث شده است این کفپوش در سالن های ورزشی سرپوشیده و یا زمین های ورزشی باز بهترین انتخاب است. پوشش رویه پلی یورتان در برابر هر گونه ضربه و فشار مقاوم است و به سادگی خش بر نمی دارد. انتخاب کفپوش پلی یورتان در مراکز ورزشی از دو جهت دارای اهمیت است:

اول اینکه کفپوش پلی یورتان نرم و انعطاف پذیر است و از آسیب و ضربه به ورزشکاران هنگام بازی جلوگیری می کند. با توجه به همیت امنین ورزشکاران هنگام بازی این نکته  در کفپوش پلی یورتان ورزشی بسیار دارای اهمیت است.

دوم اینکهسطح پوششی کفپوش پلی یورتان ورزشی در اثر ترافیک و رفت و آمد زیاد آسیب نمی بیند و دچار مشکل نمی شود. لذا در مکان ها پر تردد و پر جنب و جوش با خیال راحت می توان از این کفپوش استفاده کرد. علاه بر این کفپوش پلی یورتان ورزشی قابلیت خط کشی دارد و در برابر ضربه و فشار مقاوم است.

عکس کفپوش سه بعدی پلی یورتان

کفپوش سه بعدی پلی یورتان

خصوصیت مهم کفپوش سه بعدی پلی یورتان این است که می

 تواند فضا و نمای داخلی را متوع جلوه دهد و نظر بیننده را به خود جلب کند. این کفپوش دارای تصاویر زاویه دار و لایه های نیمه شفاف متعدد است که حس سه بعدی در تصویر ایجاد می کند. باتوجه به اینکه کفپوش سه بعدی پلی یورتان در برابر سایش، خراش، لغزندگی است و به راحتی قابل شست و شو می باشد و در برابر انواع شوینده ها مقاوم است انتخابی مناسب برای کف حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه و.. است. البته با به کار گرفتن خلاقیت خود می توانید از  کفپوش سه بعدی پلی یورتان برای محیط های دیگر همچون دیوار ها هم استفاده کنید. این کفپوش طول عمر بالایی دارد و هزینه ی نگهداری و تعمیر آن پایین است.

مزایای کفپوش پلی یورتان

بسیاری از پوشش های پلی یورتان نیازی به عملیات اضافی خاصی برای پخت و سخت شدن ندارند. کفپوش پلی یورتان به راحتی در معرض رطوبت هوا قرار می گیرند و سخت می شوند. کفپوش پلی یورتان می تواند در طیف وسیعی از دماهای مختلف اعمال شود. به علت وجود اختلاف دماهای شدید درکشتارگاه ها، کارخانه های فرآوری غذا، گوشت، ماهی و لبنیات، تولید نوشیدنی، و شرکت های داروسازی، کفپوش پلی یورتان گزینه ی مناسبی برای استفاده در این مکان هاست. کف این سالن ها معمولا به علت استفاده نامناسب، رفت و آمد زیاد، مواد شیمیایی و شرایط سخت محیطی در خطر قرار دارد و کفپوش های پلی یورتان به خوبی در مواجه با این خطرات مقاوم هستند. البته همه ی قسمت های کارخانه نیازی به این نوع کفپوش ندارند و در بیشتر موارد همچنان میتوان از کفپوش های اپوکسی استفاده نمود. با این حال بهتر است در محیط های با شرایط خاص، از سیستم های پلی یورتان استفاده شود.
در هنگام تغییرات شدید دمایی در محدوده دمای سرد، پوشش های اپوکسی تحت تنش قرار گرفته و شکننده می شوند و در نتیجه مقاومتشان در برابر فشارهای مکانیکی کاهش می یابد. علاوه بر این، معمولا مشکلات سایشی فراوانی نیز به وجود می آید. اما پوشش های پلی یورتان میتواند از سطح در برابر مواد مضر و تنش های مکانیکی محافظت کنند.

مزایای کفپوش های پلی یورتان به صورت خلاصه 

  • مقاومت سایشی بالایی دارد.
  • سطح کفپوش پلی یورتان براق است.
  • این کفپوش به سادگی اماده سازی و اجرا می شود.
  • کفپوش پلی یورتان چسبندگی خوبی بر روی سطوح بتنی دارد.
  • انعطاف پذیری آن بالا است.
  • در برابر اسید ها و قلیاها مقاومت بالایی دارد.
  • سطح کفپوشپلی یورتان یکپارچه و صاف است.
  • در برابر ضربه مقاوم است.
  • کفپوش پلی یورتان خاصیت آنتی باکتریال خوبی دارد.
  • تنوع رنگ و طرح آن عالی است.
  • خاصیت آکوستیک کفپوش پلی یورتان دارد.

 

کفپوش پلی یورتان برای چه مکان هایی مناسب است؟

در پوشش های اپوکسی (اگر نمی دانید اپوکسی چیست مقالات اپوکسی رسپاد را بخوانید) به علت بوی زیاد پوشش،کارخانه های گوشت، ماهی و لبنیات نیاز به تهویه مداوم هوا دارند. اما پوشش های پلی یورتان بوی بسیار کمی داشته و خطری برای مواد غذایی ایجاد نمی کنند. علاوه بر قابلیت جذب گرما و سرما و تحمل تغییرات دمایی شدید، سیستم های پلی یورتان عایق صدا نیز هستند. این خاصیت به طور ویژه مناسب مکانهایی چون سالنهای نانوایی و شیرینی پزی‌هاست که چرخهای فولادی درآن درحرکت اند. کفپوش‌های پلی‌یورتان همچنین تحمل بالایی دربرابر سقوط وسایل، لوازم آشپزی و دیگها در آشپزخانه‌های صنعتی دارند.

قیمت کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان در انواع طرح و رنگ و جنس مکفاوت در بازار می جود می باشد که در کاربری های مفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین قیمت کفپوش پلی یورتان با توجه به نیاز شما متفاوت است. به عنوان مثال قیمت کفپوش پلی یورتان ورزشی با کفپوش پلی یورتان سه بعدی و صنعتی متفاوت است. توصیه می شود برای داشتن یک انتخاب درست با متخصصان این حوزه مشورت کنید و کفپوشی را انتخاب کنید که علاوه بر قیمت مناسب برای فضای کاربری شما مناسب و طول عمر و مقاومت بالایی داشته باشد.

عوامل موثر در قیمت کفپوش پلی یورتان

  • مترین مصرفی و درصد رزین
  • ضخامت اجرایی کفپوش
  • مقاومت نهایی کفوش
  • متراژ محل نصب

عکس اجرای کفپوش پلی یورتاناجرای کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان  دارای دو جز است؛ یکی کفپوش پلی یورتان رزین و دوم هاردنر یا همان سخت کننده. برای اجرتای کفپوش پلی یورتان ورزشی باید هر دو را با هم مخلوط کرد و روی سطح بتنی آماده شده کشید  و صبر کرد تا خوب پخت شود. برای اینکه کفپوش پلی یورتان به خوبی اجراشود سطح زیرین آن باید کاملا صاف و آماده ی اجرای کفپوش باشد. رطوبت سطح زیرین نباید بیشتر از 4 درصد باشد، اگر سطح زیرین خیلی مرطوب است باید صبر کنید تا خشک شود.

مراحل اجرای کفپوش پلی یورتان

  1. آماده سازی سطح

کلیه سطوح بتنی مورد نظر می بایست بدلیل داشتن باندینگ مکانیکی با پوشش ها، دارای زبری مناسب باشد. به همین علت ساییدن سطح با دستگاه ساب الماسه قبل از اجرای پرایمر ضروری می باشد. بعد از اینکه سطوح مورد نظر توسط روش های مکانیکی (ساب) آماده سازی شد در صورت مشاهده آلودگی یا چربی، تینر شویی روی سطح صورت می پذیرد.

  1. اعمال سیستم پرایمر و مش بندی درزها

2.1. اعمال لایه اول پرایمر: این لایه می بایست چسبندگی بسیار خوب بر روی سطوح بتنی داشته باشد و کاملا بدون پودر باشد تا بتواند به خوبی به داخل بتن نفوذ نماید.

2.2. اجرای لایه دوم پرایمر تسطیح کننده: این لایه باید تخلخل های موجود در سطح را پر می کند.
و علاوه بر ایجاد یک سطح پلیمری صاف باعث باندینگ مکانیکی قوی کفپـوش با لایه زیریـن می شود. این لایه از نوع کفپوش اپوکسی انتخاب می گردد.
لازم بذکر است جهت تقویت چسبندگی بین لایه‌ای، سطح نهایی بکمک ذرات معدنی سیلیس با دانه‌بندی مناسب مضرس می‌گردد.

3. بتونه کاری

بتونه کاری نقاط آسیب دیده با استفاده از بتونه اروزیل:  به منظور رسیدن به سطح نهایی یکنواخت و چشم نواز و همچنین تسطیح پروفایل بتن تا جایی که ضخامت کفپوش اجازه میدهد، از این بتونه استفاده گردد. همچنین جهت پر نمودن حفرات و یا شکستگی های احتمالی موجود در کف نیز بتونه کاری صورت گیرد.

اجرای کفپوش پلی یورتان4. اجرای لایه ممبران

به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت و همچنین افزایش خواص مکانیکی و دستیابی به انعطاف پذیری بالاتر، یک لایه پوشش ضد آب کننده منعطف بر پایه رزین پلی یورتان با انعطاف پذیری بالا اجرا می گردد.

5. اعمال لایه نهایی پلی یورتان

این لایه مقاوم در برابر آلودگی های محیطی اسیدی و قلیایی، نمک ها و روغن های صنعتی می باشد که به وفور بر روی سطوح پرتردد قابل مشاهده است. همچنین این پوشش قابل شستشو بوده و از مقاومت مکانیکی و سختی مناسبی برخوردار می باشد..

پلی یورتان, کفپوش پلی یورتان, مزایای پلی یورتان
نوشتهٔ پیشین
کفپوش اپوکسی پارکینگ
نوشتهٔ بعدی
مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان

پست های مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
Call Now Button