راهنمای خرید کفپوش اپوکسی 

راهنمای خرید کفپوش اپوکسی 

راهنمای خرید کفپوش اپوکسی اولین چیزی است که کاربران باید قبل از اقدام به تهیه و اجرای یک سیستم کفپوش رزینی آن را بخوانند. در این مقاله تلاش می کنیم عمده ترین موارد لازم قبل از خرید و اجرای کفپوش اپوکسی را مورد بحث قرار دهیم. اما قبل از هرچیز لازم است که یک شناخت کلی و اجمالی از کفپوش اوکسی به دست دهیم. 

کفپوش اپوکسی چیست؟‌

قبل از آشنایی با راهنمای خرید کفپوش اپوکسی باید به سوال فوق پاسخ داده شود. در مقالات متعددی در سایت رسپاد به این سوال پاسخ گفته ایم. اما قبل از ورود به بحث راهنمای خرید کفپوش اپوکسی لازم است که به اختصار پاسخ سوال فوق را در اینجا بدهیم. 

کفپوش اپوکسی یک محصول مبتنی بر پلیمر است که روی سطوح مختلفی مانند بتن، موزاییک، سنگ، کفپوش های قدیمی و حتی چوب و سرامیک اجرا می شود. 

کفپوش اپوکسی به خاطر این که می تواند یک سطح کاملا یکدست و فاقد هرگونه خراش و درز را به دست دهد، گزینه ای ایده آل برای سطح سازی و عایق بندی است. 

گاهی اوقات پوشش های قدیمی مانند سنگ و سرامیک و مانند آن فرسوده و مستعمل می شوند. بدیهی است برداشتن پوشش های قدیمی و اجرای دوباره آن مشمول صرف هزینه های گزاف و صرف نیروی انسانی و خرابی محیط و مشکلات متعددی است که باعث می شود اجرای یک کفپوش اپوکسی روی لایه قدیمی بهترین گزینه ممکن باشد. 

شرایط زیرآیند یک لایه استاندارد اپوکسی 

برای دستیابی به یک سطح استاندارد و با کیفیت بالا قبل از اجرای کفپوش اپوکسی لازم است که زیرآیند کار به شکل استاندارد آماده سازی شود. 

کفپوش اپوکسی می تواند از لایه زیرین، (اعم از این که قدیمی یا جدید است)، محافظت کرده و از فرسایش و آلودگی های احتمالی جلوگیری کند. این مسئله منوط به اجرای یک زیرآیند مناسب است. 

در مقالات دیگری، شرایط ایجاد یک زیرآیند مناسب و شرایط بهینه سازی سطح قبل از اجرای اپوکسی را توضیح داده ایم. 

ویژگی های کفپوش اپوکسی چیست؟ 

کفپوش اپوکسی و تمام محصولات مبتنی بر پلیمر خواص منحصر به فردی دارند که برخی از این خواص را به صورت خلاصه تکرار می کنیم:‌

  • کفپوش اپوکسی مقاومت مکانیکی بسیار زیادی دارد. تا جایی که می تواند بارهای سنگین و ترددهای محیطی را به بهترین شکل ممکن تحمل کند. امکان تردد وسایل نقلیه با بارهای سنگین تا پنج یا شش تن از جمله خواص یک کفپوش اپوکسی است. 
  • کفپوش اپوکسی مقاومت شیمیایی شگرفی دارد. این سیستم پوششی می تواند در برابر انواع اسیدها، قلیاها، روغن ها، گریس ها، شوینده ها، گازها و مایعات نفتی و شیمیایی مقاومت کرده و شکل و کیفیت خود حفظ کند. 
  • کفپوش اپوکسی با توجه به تنوع محصولات و دسته بندی های مختلفش، که هر کدام با اهداف خاصی نصب می شوند، می تواند بسته به شرایط مصرف کننده، شخصی سازی شود. 
  • کفپوش اپوکسی به خاطر رنگ بندی و ظاهر جذاب علاوه بر مقاومت شیمیایی و فیزیکی که مخصوص محیط های کاری سنگین و صنعتی است در مکان های مختلف می تواند به عنوان یک گزینه دکوراتیو نیز مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال رنگ بندی محیط های پرتردد و خط کشی و علامت گذاری های محیطی در بیمارستان ها و محیط های مشابه از جمله کاربردهای سیستم های پوششی اپوکسی است. 
  • سیستم های پوششی اپوکسی می توانند در مقابل اشعه خورشید و سایر شرایط محیطی مقاومت خوبی داشته باشند. به این خاطر بسته به شرایط محیط، از نظر تابش خورشید، می توان با اجرای یک لایه نهایی از محصول کفپوش پلی اورتان، مقاوم تابشی سطح را تضمین کرد. 
  • قیمت کفپوش اپوکسی در مقایسه با سایر سیستم های سنتی رنگ، بالاتر است؛ اما در مقایسه با پوشش های سنتی و به خاطر سهولت در نصب و خرابی های کمتر و عدم نیاز به توقف کار در محیط های کارگاهی، در نهایت کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه است. 
  • کفپو اپوکسی در بیشتر مکان های تجاری، صنعتی، خدماتی، بیمارستانی، ورزشی، آموزشی، تفریحی و حساس قابل استفاده است و بسته به نوع محیط، محصولات متنوعی از سوی تولید کنندگان کفپوش اپوکسی تولید و به بازار عرضه شده است. 

کفپوش اپوکسی در صنایع مختلف

همان طور که گفته شد انعطاف پذیری و قابلیت انطباق پذیری سیستم های اپوکسی باعث شده است که همه مکان های گفته شده گزینه مناسبی برای استفاده از کفپوش اپوکسی باشند. از جمله محیط هایی که سیستم های اپوکسی می توانند گزینه مناسبی برای پوشش باشند به موارد زیر می توان اشاره کرد:‌

  • صنایع داروسازی
  • صنایع نفت و گاز
  • صنایع آب و فاضلاب
  • صنایع غذایی و تولید کنندگان انواع نوشیدنی ها 
  • صنایع و سیستم های انبارداری
  • شرکت ها و محیط های اداری
  • صنعت ساختمان و محیط های مسکونی و منازل 
  • شرکت های کامپیوتری و صنایع حساس اعم از کامپیوتری، نظامی و صنایع ابزار دقیق
  • صنایع دریایی و شرکت های حمل و نقل
  • صنایع بهداشتی و محیط های ارائه کننده خدمات زیبایی 
  • محیط های بیمارستانی
  • محیط ها و سالن های ورزشی و بدنسازی
  • پارکینگ های عمومی، پارکینگ های طبقاتی و منازل
  • صنایع فولاد و پتروشیمی های مختلف 

تنوع محصولات اپوکسی در بازار

محصولات اپوکسی با تنوع بالایی از سوی تولید کنندگان اپوکسی و سیستم های پوششی تهیه و به بازار مصرف ارائه شده است. تولید کنندگان کفپوش اپوکسی با توجه به نیاز بازار و درخواست مشتریان، طیف گسترده ای از محصولات را تولید می کنند که بسته به نیاز مصرف کننده است. محصولات کاربردی اپوکسی از جمله شامل این موارد هستند:‌

  • کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک یا ضد الکتریسیته ساکن برای اتاق سرور و صنایع حساس
  • کفپوش اپوکسی بهداشتی یا آنتی باکتریال مناسب محیط های بیمارستانی و بهداشتی برای جلوگیری از تجمع میکروبها و آلاینده های ویروسی و باکتریایی
  • کفپوش اپوکسی پوست پرتقالی یا ضد لغزش برای پارکینگ ها و سطوحی که نیازمند خاصیت ضد لغزش هستند. 
  • کفپوش اپوکسی دکوراتیو برای دکوراسیون داخلی، منزل و زیباسازی مکان های تفریحی و اقامتی
  • کفپوش اپوکسی سه بعدی برای استفاده در منازل با خاصیت های سه بعدی و دکوراتیو
  • کفپوش اپوکسی آنتی یو وی
  • سیستم اپوکسی ضد اسید، برای محیط های آلوده که با صنایع و مواد شیمیایی سروکار دارند. 
  • کفپوش اپوکسی مناسب مکان های ورزشی که خاصیت ضد لغزشی و جلوگیری کننده از حوادث ورزشی را دارند. 

راهنمای خرید کفپوش

بعد از توضیحات اجمالی بالا و با توجه به این که سایر مطالب مرتبط با نواع کفپوش های اپوکسی را در مقالات متعددی در سایت رسپاد توضیح داده ایم، اکنون به راهنمای خرید کفپوش اپوکسی می پردازیم. 

قبل از هر چیز لازم به ذکر است که قبل از هرگونه اقدام به خرید و انتخاب کفپوش اپوکسی، لازم است با یک تیم با تجربه  یکی از شرکت های حرفه ای تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی تماس گرفته و از مشاوره های رایگانی که این تیم ها در اختیار مشتریان خود قرار می دهند، بهره مند شوید. 

شرکت های تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی مانند شرکت رسپاد، اغلب یک هسته مشاوره ای و اطلاع رسانی دارند که وظیفه آنها ارتباط با مشتریان بالقوه و ارائه راهنمایی های مفید به آنان است. البته ناگفته پیداست که در انتخاب شرکت مورد نظر دقت نظر کافی لازم است. برای این کار مراجعه به کارنامه شرکت، و مطالعه رزومه و شناخت تیم تخصصی و اجرایی شرکت می تواند مفید باشد. سابقه اجرایی شرکت ها و میزان خدماتی که تاکنون به مشتریان خود عرضه کره‌اند گویای توانایی های فنی آنهاست. 

ضمن این که گواهی نامه های مدیریتی و فنی شرکت ها که از سوی نهادهای بین المللی و داخلی صادر شده است نیز گواهی بر کیفیت عملکرد آنهاست. 

وندور لیست های هر شرکت و تعداد و اهمیت مشتریانی که به خدمات و محصولات این شرکت اعتماد کرده و همکاری های گسترده ای با شرکت مورد نظر داشته اند، نیز یکی از مهم ‌ترین فاکتورهایی است که در انتخاب یک شرکت حرفه ای در زمینه تولید و اجرای انواع سیستم های اپوکسی باید مورد توجه قرار گیرد. 

انتخاب کفپوش اپوکسی مناسب

در انتخاب یک سیستم اپوکسی بر پایه رزین، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود. یک کارشناس مشاور به شما خواهد گفت که بسته به سطح و محیط مورد نظر شما چه تعداد لایه برای اجرا پیشنهاد می شود و چه محصولی با چه نوع کاربری و متریالی بهترین گزینه برای پروژه شماست. شرکت های حرفه ای معمولا برای ارزیابی پروژه مورد نظر شما از یک فرم ارزیابی پروژه استفاده می کنند که شرایط و مختصات پروژه را فهرست می کند. به طور کلی، عوامل تاثیر گذار بر انتخاب یک سیستم اپوکسی پلیمری، بسیار زیاد هستند که برخی از آنها شامل این موارد هستند:‌

  • محیطی که کفپوش اپوکسی در آن اجرا می شود. اعم از این که در معرض تابش خورشید قرار دارد یا زیر یک سقف خواهد بود.
  • زیبایی ظاهری مورد انتظار، اعم از این که محیط مورد نظر اولویت را به زیبایی بصری می دهد یا مقاومت مکانیکی یا خواصی مانند ضد لغزش بودن، مقاومت شیمیایی یا تعدادی از این ها به صورت همزمان در اولویت قرار دارند. 
  • میزان تردد در سطح و این که مقاومت مکانیکی مورد انتظار از کفپوش اپوکسی چه اندازه است؟
  • قیمت و هزینه تمام شده کفپوش اپوکسی و این که برای مشتری، چه مقدار سرمایه گذاری تحت چه شرایطی قابل قبول است.
  • ابعاد پروژه و این که پروژه در محیط داخلی شهری یا در یک محیط دور افتاده و با شرایط خاص قرار دارد یا خیر.
  • الزامات اقتصادی و ویژه مصرف کننده. به این معنا که عناصر بیرونی و داخلی دخیل در پروژه کدام ها هستند و چرخه اقتصادی و تولیدی یک کسب و کار با پروژه اجرای کفپوش در ارتباط هست یا خیر.
  • ملاحظات طراحی داخلی یا درگیر بودن و همزمان بوده پروژه کفپوش اپوکسی با پروژه ساختمانی دیگر نیز از الزاماتی است که برای ارزیابی باید مورد توجه قرار گیرد. 
  • ارزیابی سبد محصولات موجود در بازار و سنجش کیفی هر یک از محصولات تولیدی شرکت های مختلف از دیگر مقتضیاتی است که یک شرکت مجری یا تیم کارشناسی در مشاوره های قبل از خرید به آن توجه می کند. 
  • الزامات زیرآیند کار و ملاحظات فنی دیگر نیز در هنگام ارزیابی پروژه در تصمیم گیری های فنی دخالت مستقیم دارد.

سایر شرایط لازم برای خرید محصول اپوکسی و اجرای آن 

علاوه بر موارد پیش گفته، همچنان عوامل دیگری هم هستند که به عنوان راهنمای خرید کفپوش اپوکسی، دخالت دارند. تیم فنی و کارشناسی که به شما در زمینه خرید و نصب کفپوش اپوکسی مشاوره می دهد، موادی مانند این را نیز در نظر خواهد گرفت:‌

کاربرد نهایی و اصلی کفپوش اپوکسی

در نهایت آنچه که در انتخاب محصول اپوکسی و روش اجرای آن اهمیت دارد، انتظارات غایی کارفرما و به عبارت دیگر، کاربری نهایی یک سیستم پوششی اپوکسی است. 

البته معمولا یک سیستم کفپوش اپوکسی شامل اهداف متعددی است. اما در میان اهداف مختلف معمولا یکی دو مورد از آنها در راس اولویت های کارفرما قرار دارد. برای مثال در یک محیط صنعتی و کارگاهی یا یک محیط انبار، علاوه بر ویژگی هایی چون زیبایی ظاهری، رنگ بندی، بهداشت عمومی، سهولت تردد و مانند آن، دو فاکتور «مقاومت مکانیکی» و «مقاومت شیمیایی» در اولویت است. چرا که در یک محیط صنعتی، اولویت اصلی مقاومت سطح در برابر تردد ماشین آلات سنگین و مقاومت سطح در مقابل ریختن مایعات و افتادن اجسام است.

جدول زمانی و شرایط ویژه نصب

هنگام ارزیابی برای خرید و نصب اپوکسی همیشه شرایط ویژه هر پروژه اهمیت خاصی دارد. جدول زمانی و محدودیت های کارفرما از نظر تعجیل در نصب، یا محدودیت های زمانی در زمان خاصی از شبانه روز، می تواند یک وضعیت خاص ایجاد کند که بسته به آن، تیم عملیاتی خود را با آن مطابقت می دهد. این مسئله ممکن است در فرایند اجرا و هزینه تمام شده دخالت داشته باشد. 

قیمت اپوکسی و بودجه اجرایی

میزان بودجه ای که کارفرما برای اجرای یک پروژه اختصاص داده است از عوامل دیگر در انتخاب بهترین روش برای خرید و اجرای یک سیستم پوشش دهی اپوکسی است. اگر کارفرما محدودیت های بودجه ای خاصی در نظر گرفته باشد، تیم مشاوره اپوکسی و به دنبال آن تیم عملیاتی و اجرایی ممکن است شرایط خاصی را در نظر بگیرد تا بهترین شکل اجرا با توجه به بودجه مورد نظر را پیدا کند.

قیمت کفپوش اپوکسی وابسته به فاکتورهای متعددی است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:‌

  • میزان خرابی سطح و طولانی شدن مرحله تسطیح و آماده سازی زیرآیند که هزینه منابع انسانی را افزایش می دهد. 
  • مهارت و تخصص نیروی انسانی و ماشین آلات مورد نیاز در طول فرایند اجرای اپوکسی.
  • دوری و نزدیک پروژه به مرکز، یا دفتر شرکت مجری طرح. 
  • میزان متریال اولیه مورد نیاز در مقیاس متر مربع که خرابی یا سلامت سطح اولیه این مسئله را مشخص می کند. 
  • سایر هزینه های پشتیبانی و لجستیک که بسته به محل موقعیت جغرافیایی پروژه متغیر است و می تواند شامل اقامت تیم اجرایی و هزینه حمل و نقل و مانند آنها باشد. 
  • ضخامت لازم برای لایه های متعدد از جمله لایه نهایی اپوکسی و لزوم تکرار برخی از لایه ها از دیگر عوامل موثر بر قیمت کفپوش اپوکسی است. برای مثال در محیط های صنعتی، کفپوش باید ضخیم تر باشد اما در محیط هایی که فعالیت ها روی سطح، ظریف تر هستند (مانند محیط های بیمارستانی و آموزشی) ضخامت کفپوش می تواند نازک تر باشد. 

ضخامت کفپوش اپوکسی باید چقدر باشد؟‌

همان طور که گفته شد ضخامت کفپوش اپوکسی در تعیین قیمت نهایی بسیار موثر است. در ادامه ضخامت های متعارف کفپوش اپوکسی را در شرایط برابر ذکر می کنیم:‌

  • ضخامت کفپوش اپوکسی در محیط های معمولی می تواند بین 1 تا 2 میلی متر در نوسان باشد. 
  • ضخامت کفپوش اپوکسی در محیط های نیمه سنگین با تردد متوسط می تواند بین 2 تا 3 میلی متر در نوسان باشد. 
  • ضخامت کفپوش اپوکسی در محیط های سنگین با تردد زیاد یا عبور ماشین آلات سنگین و اشیاء بزرگ بسته به نوع محل ممکن است تا 8 میلی متر برسد. 

کیفیت مواد اپوکسی

در یک راهنمای خرید کفپوش اپوکسی همیشه کیفیت مواد، حرف اول را می زند. بسته به این که کیفیت مواد انتخابی از چه استانداردی پیروی می کند، ممکن است هزینه تمام شده کفپوش اپوکسی بالاتر برود. تولید کنندگان کفپوش اپوکسی طیف گسترده ای از محصولات را با کیفیت های متفاوت تولید و عرضه می کنند. اما نکته ای که مصرف کننده باید به آن توجه داشته باشد این است که محصول انتخابی باید گواهینامه های استاندارد داخلی و بین المللی را داشته باشد. تجربه مشتریان هر شرکت نیز می تواند راهنمای خوبی برای خرید یا عدم خرید از یک شرکت تولید کننده کفپوش اپوکسی یا استفاده از خدمات تیم اجرایی باشد. ضمن این که اغلب شرکت های تولید کننده کفپوش اپوکسی در ایران مجری پروژه های اپوکسی نیز هستند. 

شرکت رسپاد به عنوان یک تولید کننده و برند معتبر در صنعت اپوکسی اجرای پروژه های عظیم کشوری را با محصولات تولیدی خود بر عهده داشته است که میلیون ها متر مکعب و متر مربع پروژه اپوکسی برای صنایع عظیم کشوری و شرکت های بالادستی نشان از کارنامه موفق رسپاد در زمینه تولید و اجرای اپوکسی و دست بالای این شرکت در صنعت اپوکسی ایران دارد. 

کیفیت مواد اپوکسی

یکی از مهم ترین فاکتور های تعیین قیمت نهایی هر کفپوشی می تواند کیفیت متریال یا مواد مصرفی باشد. انتخاب مواد لازم جهت اجرای کفپوش اپوکسی از برند های مختلف تاثیر قابل توجهی بر تعیین قیمت دارد. تضمین کیفیت مواد مورد نیاز از سخت‌ ترین بخش‌ هاست.

شرکت رسپاد تولید کننده و مجری باسابقه اپوکسی

شرکت رسپاد با چندین دهه فعالیت در زمینه تولید و اجرای کفپوش اپوکسی و همه سیستم های کفپوش رزینی، علاوه بر تولید تخصصی محصولات اپوکسی و اجرای صددرصد حرفه ای و تضمین شده، با نظر نظر گرفتن الگوهای رقابتی بازار – صنعت اپوکسی، همیشه آمادگی دارد که مشاوره های تخصصی و فنی اپوکسی و سیستم های پوشش رزینی را به صورت رایگان در اختیار هموطنان و کارفرمایان عزیز قرار دهد. 

همه بهره برداران و علاقه مندان پوشش های رزینی، می توانند با تماس مستقیم و بی واسطه با شرکت رسپاد، بهترین روش و محصول پوششی رزینی را برای پروژه خود انتخاب و سفارش دهند. 

از آنجایی که شرکت رسپاد، به طور مستقیم تولید کننده متریال های مصرفی رزینی است، دست بالایی در انتخاب و ارائه قیمت های رقابتی دارد. به این خاطر کارفرمایان قدرت انتخاب مناسبی هنگام مشاوره خرید با تیم تخصصی رسپاد را خواهند داشت. 

در سایت شرکت رسپاد می توانید انواع گواهینامه های بومی و بین المللی این شرکت را در خصوص تولید و اجرای سیستم های اپوکسی و گواهینامه های مدیریت کیفی تیم تخصصی هلدینگ رسپاد را ملاحظه کنید. 

تولید و اجرای میلیون ها متر مکعب و متر مربع انواع کفپوش اپوکسی، کفپوش پلی یورتان و سایر سیستم های کفپوش مبتنی بر رزین، کارنامه درخشانی را برای تیم حرفه ای رسپاد به ارمغان آورده است که پشتوانه کیفیت و گارانتی محصولات و پروژه های اجرایی این شرکت است. 

ده ها شرکت بالادستی کشور و شرکت های عظیم حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و ساختمان که در دهه های گذشته پروژه های عظیم ملی خود را به شرکت رسپاد سپرده اند، به خودی خود گواهی کیفیت رسپاد را امضا کرده اند. 

حضور رسپاد در وندور لیست شرکت های عظیم، نشان دهنده اعتمادی است که مشتریان خرد و کلان این شرکت در طول دهه های متمادی به این مجموعه و این برند ملی داشته اند. 

برای دریافت راهنمای خرید کفپوش اپوکسی و هر نوع مشاوره تخصصی خرید و نصب کفپوش اپوکسی با راه های تماس در پایین همین صفحه در ارتباط باشید.

شرکت رسپاد با همکاری شرکت رنگ های صنعتی ایران به عنوان شرکت همکار در زمینه رنگ های صنعتی خدمات متفاوتی را در این دو حوزه در اختیار کارفرمایان ایرانی در همه صنایع بالادستی کشور ارایه می کند.

Call Now Button