کفپوش اپوکسی بی خطر برای سلامت انسان 

کفپوش اپوکسی بی خطر است و مزایای متعدد آن به همه صنایع و زمینه ها قابل تعمیم است. یکی از کاربردهای گسترده کفپوش اپوکسی استفاده از آن به عنوان کفپوش قسمت های مختلف منازل مسکونی است. فرقی نمی کند که خانه شما مدتی پیش ساخته شده و دارای کف های بتنی آسیب دیده و داری لکه های متعدد در قسمت هایی چون گاراژ، زیر زمین یا کف اتاق ها باشد یا این که بتنی جدید و تازه داشته باشد و قرار باشد که از کفپوش اپوکسی به عنوان پوشش نهایی و به  عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی بخواهید استفاده کنید. 

کفپوش اپوکسی همیشه می تواند به عنوان یک راه حل اساسی، کم هزینه و زیبا در مطرح باشد. کفپوش اپوکسی علاوه بر ایجاد سطحی صاف با در اختیار گذاشتن طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح های مناسب گزینه ای بی بدیل برای طراحان داخلی، معماران و صاحبان منازل مسکونی است. 

کفپوش اپوکسی و ساختار شیمیایی بی خطر

شاید در اولیه مواجهه با مسئله کفپوش اپوکسی برخی از کسانی که کمتر با این صنعت و محصولات متعدد آن آشنایی دارند تصور خطایی در خصوص خطرناک بودن این محصولات و ترکیبات شیمیایی آن داشته باشند. اما در حقیقت این گونه نیست و کلمه اپوکسی مساوی با عوارض شیمیایی نیست. کفپوش اپوکسی یک متریال کاملا بی ضرر است که می توان بدون دغدغه خاطر نسبت به خرید و استفاده از آن اقدام کرد. 

کفپوش اپوکسی متشکل از یک رزین بی بو و یک عامل و ماده سخت کننده است که در اصطلاح تخصصی به آن هاردنر می گویند. این دو ماده در ترکیب با یکدیگر محصول ثانویه سختی را ایجاد می کنند که به خاطر خاصیت های انحصاری آن به عنوان یک کفپوش می تواند در طیف گسترده ای امکان عمومی و اختصاصی مانند گاراژها، اتاق های بازی، زیر زمین ها و اغلب محیط ها به کار برده شود. 

کفپوش اپوکسی و مزایای ماندگاری

کفپوش اپوکسی بی خطر است و دارای دوام بالایی است. این محصول در صورتی که به صورت تخصصی ترکیب و نصب شود می تواند بین 15 تا 25 سال دوام داشته باشد. محصولات اپوکسی معمولا ضد آب هستند و از نفوذ آب به لایه های زیرین جلوگیری می کنند و به این خاطر می توانند حافظ خوبی برای سطوح مختلف باشند. 

کفپوش اپوکسی همچنین از رشد کپک و باکتری جلوگیری می کند چرا که با ایجاد سطحی غیر متخلخل اجازه تجمع این عناصر را در سطح نمی دهد. همچنین کفپوش اپوکسی در برابر لکه ها و نشت مواد شیمیایی مانند گاز، روغن و حلال ها مقاوم است. 

کفپوش اپوکسی بادوام است و در صورت ترکیب و نصب مناسب 15 تا 25 سال ماندگاری دارد. این پوشش‌ها ضد آب هستند و از نفوذ آب به زیرلایه یا کف‌های زیرین شما جلوگیری می‌کنند. آنها همچنین از کفپوش شما در برابر رشد کپک و باکتری محافظت می کنند زیرا سطحی غیر متخلخل ایجاد می کنند. این نوع کفپوش در برابر لکه ها و نشت مواد شیمیایی از جمله گاز، روغن و حلال ها نیز مقاوم است. آنها در آب و هوای شور یا مناطقی که جاده ها در زمستان نمک زده می شوند، بادوام هستند.

قیمت کفپوش اپوکسی مناسب است

علاوه بر موارد فوق که در مقالات دیگر هم به طور تفصیلی به آنها اشاره کرده ایم، قیمت کفپوش اپوکسی در مقایسه با سایر پوشش های سنتی و جدید کاملا مناسب است و در مقایسه با بهره وری آن مقرون به صرفه است. این مسئله زمانی اهمیت پیدا می کند که طول عمر و دوام بالای کفپوش اپوکسی را نیز در نظر داشته باشیم. همین طور تعداد نامحدود رنگ ها و الگوهای مختلفی را که می توان به وسیله کفپوش اپوکسی به محیط اضافه کرد نیز باید در نظر گرفته شود. 

خرید کفپوش اپوکسی 

کفپوش اپوکسی را می توان از اغلب شرکت های تولید کننده مانند شرکت رسپاد تهیه کرد. برای اجرای این محصول نیز بهتر است در وهله اول به سراغ شرکت های تخصصی مجری کفپوش اپوکسی مراجعه کنیم. شرکت رسپاد یکی از قدیمی ‌ترین و تخصصی ‌ترین شرکت های مجری انواع کفپوش اپوکسی است. که توسط مهندسین مجرب و آموزش دیده خود محصولات تولیدی خود را برای مشتریان بی شمار خود اجرا می کند. تجربه مشترک رسپاد به شرکت همکار خود رنگ های صنعتی ایران هم افزایی زیادی را در زمینه صنعت رنگ و کفپوش به همراه داشته است. 

اختلاط کفپوش اپوکسی مسئله ای دقیق و تخصصی است. این کار ممکن است برای کسانی که تجربه کار با انواع رزین ها را ندارند دشوار باشد. اجرای غیر تخصصی کفپوش اپوکسی هم در مرحله اختلاط و پخت و هم در مرحله اجرا اگر با خطا صورت گیرد منجر به هدر رفتن پول و زمان کارفرما یا مصرف کننده خواهد شد. یک نصاب حرفه ای کفپوش اپوکسی علاوه بر کنترل همه جوانب کار حتما بافت و ترکیب محصول و شیوه اجرای آن را با توجه به شرایط محیطی شما از جمله شرایط آب و هوایی و فشارهای فیزیکی و امثال آن انتخاب خواهد کرد. ضمن این که در محیط های مسکونی یک نصاب حرفه ای با اتکا به تجربه خو می تواند با ترکیب رنگ های مختلف طرح مورد نظر را به گونه ای که در ذهن کارفرماست ایجاد کند. 

به عبارت دیگر اگر به دنبال روشی مقرون به صرفه در نصب و اجرای کفپوش اپوکسی هستید، بهتر است کار را از همان مرحله مشاوره تا خرید محصول و نصب و اجرا با یک تیم یا فرد متخصص نصب کفپوش اپوکسی پیش ببرید تا همه راه های خطار و هدر رفت را مسدود کنید.

هنگام انتخاب گزینه ای مختلف برای کفپوش سطوح اغلب اوقات کفپوش اپوکسی در بالای لیست خریداران قرار دارد. در ادامه دلایلی را ذکر می کنیم که باعث شده است کفپوش اپوکسی همیشه اولین گزینه باشد. 

رزین اپوکسی به خاطر مزایای بیشماری که دارد همیشه گزینه اول در میان مشاغل و صنایع برای استفاده قرار دارد. این کفپوش در مقایسه با کفپوش های سنتی مانند کاشی، چوب، سیمان، موزاییک، سنگ و حتی فرش و موکت بسته به اولویت های مصرف کننده، کاملا محبوب است. 

دوام کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی یک پوشش قوی و ماندگار است. البته کفپوش های دیگری هم هستند که می توانند در برابر فشارهای فیزیکی روزانه و سایش مقاومت خوبی داشته باشند. اما کفپوش اپوکسی علاوه بر داشتن این ویژگی حائز خصلت های تکمیل کننده ای است که به میزان قابل توجهی از رقبا برتر خواهد بود. این مسئله بیش از هر مکان دیگر در  خصوص محیط هایی مانند نمایشگاه ها، مراکز خرید و محیط های تردد پرسنل و فضاهای تولیدی صادق است. اپوکسی در کارخانه هایی که با لیفتراک و سایر تجهیزات صنعتی ترددهای سنگینی در جریان است نیز کاملا قابلیت های خود را نشان داده است. ضمن این که کفپوش اپوکسی بی خطر است و هیچ عوارضی ندارد. 

کفپوش اپوکسی و مقاومت شیمیایی

در مقالات متعددی به موضوع مقاومت شیمیایی کفپوش اپوکسی اشاره کرده ایم. در این جا بار دیگر یادآور می شویم که یکی از عمده ‌ترین قابلیت های کفپوش اپوکسی مقاومت شیمیایی آن است. برخلاف کفپوش هایی مانند چوب، موکت، کاشی، سنگ مرمر و مانند آن که در برابر عوامل شیمیایی نقاط ضعف بزرگی دارند،  کفپوش اپوکسی مقاومت شیمیایی بالایی دارد. اگر روزی مقداری اسید روی یکی از کفپوش های فوق ریخته شود، خرابی به بار آمده فاجعه بار خواهد بود. در این صورت کاملا ضروری است تمام یا بخشی از کفپوش دوباره نصب شود. اما وقتی که کفپوش اپوکسی در سطح شما نصب شده باشد به راحتی می توان به استفاده ای یک دستکش پلاستیکی، مایع ریخته شده را به وسیله یک دستمال ساده پاک کرد. طوری که انگار اصلا اتفاقی نیفتاده است. 

درخشندگی کفپوش اپوکسی

اگرچه برخی از کفپوش های سنتی نیز می توانند درخشندگی خاصی داشته و سطحی زیبا ایجاد کنند. اما کفپوش اپوکسی به چند دلیل برتری آشکاری دارد. اول این که درخشندگی کفپوش اپوکسی همیشگی است و نیازمند ترمیم و رسیدگی نیست. یک کفپوش اپوکسی می تواند برای سالهای طولانی به همان شکل اولیه درخشان باقی بماند. در صورتی که یک کف پوشش داده شده با سنگ، چوب یا کاشی، لایم است که هر چند وقت یک بار تمیزکاری شده و یا ترمیم و صیقل پیدا کند. به این خاطر کفپوش اپوکسی برای محیط هایی که لازم است علاوه بر شکیل و با شکوه بودن همیشه تمیز و براق باقی بمانند یک انتخاب عالی است.  محیط هایی مانند نمایشگاه های اتومبیل، قسمت های عمومی منازل، مراکز همایش، رستوران ها، مراکز بهداشتی و درمانی و مانند آن که نیازمند سطوحی تمیز و براق هستند در سال های اخیر اغلب از کفپوش اپوکسی استفاده می  کنند. 

سهولت در نگهداری کفپوش اپوکسی

همان طور که گفته شد کفپوش اپوکسی علاوه بر دار بودن خاصیت های دیگر کفپوش ها منافع دیگری را هم به عنوان ویژگی های اختصاصی دارد. یکی از مهم ‌ترین خاصیت های اختصاصی کفپوش اپوکسی نگهداری آسان آن است. تمیز کننده هایی مانند انواع جارو ها و جاروبرقی های خانگی و صنعتی به آسانی در سطح کفپوش اپوکسی به حرکت در می آیند. منافذ و نقاط پنهان برای تجمع زباله ها و خرده ریز ها وجود ندارد. با کمترین زمان و انرژی می تواند سطح کفپوش اپوکسی را هر گونه آلاینده های محیطی و گرد و غبار پاک کرد. همه این ها باعث می شود که کسب و کارهای مختلف و حتی منازل مسکونی محیط جذابی را با بهره مندی از کفپوش اپوکسی ایجاد کنند. فضاهای داخلی ایجاد شده توسط کفپوش اپوکسی  اغلب شگفت انگیز و خیره کننده هستند. تمیزی و براقی محیط کاملا قابل لمس است و می تواند شخصیت و منزلتی قابل ملاحظه به کسب و کارها و محیط های عمومی بدهد. به این خاطر کفپوش اپوکسی برای شاغل صنعتی، شرکت های فروش، فروشگاه های خرده فروشی، انبارها و محیط های بی شمار دیگر عالی است. 

تطبیق پذیری کفپوش اپوکسی

یکی از دلایلی که باعث شده است در سال های اخیر صاحبان مشاغل و کسب و کارها کفپوش اپوکسی را به عنوان گزینه محبوب خود در نظر داشته باشند موضوع تطبیق پذیری کفپوش اپوکسی است. وقتی که پای کفپوش اپوکسی در میان باشد شما می توانید بی رنگ ها و طرح های مختلف انتخاب های گسترده ای داشته باشید. اگر محیط کاری شما مستلزم کفپوش های بادوام است که حداقل آسیب پذیری را در مقابل تنش های محیطی داشته باشد. کفپوش اپوکسی این خاصیت را در کنار دهها ویژگی دیگر به شما می دهد. مقاومت در برابر حوادث کارگاهی و شکستگی هایی احتمالی و انواع آسیب های ناشی از مواد و ایستادگی در برابر زنگ زدگی و خوردگی بخشی از این ویژگی هاست. 

ماهیت اقتصادی کفپوش اپوکسی از جنبه دیگری نیز قابل بررسی است. هر نوع تخریب یا شکستگی در سطوح محل کار می تواند برای مدتی موجب توقف روند کار باشد. وقتی که سطح شما با کفپوش اپوکسی از هر نظر سلامت محیط کار را گارانتی می کند، قطعا این مسئله ای نظر اقتصادی نیز دارای مزایایی برای همه کارفرمایان است. 

کفپوش اپوکسی یک سرمایه گذاری است

در هر کسب و کاری مسئله سود و زیان و صرفه اقتصادی حرف اول را می زند. بنابراین وقتی که نیازمند اجرای یک برنامه نصب کفپوش اپوکسی هستید، محاسبات اقتصادی ایجاب می کند که برای کسب بالاترین بهره وری تصمیم مناسبی اتخاذ کنید. به این ترتیب بهترین کار استخدام یک پیمانکار خبره است تا اطمینان حاصل شود کفپوش اپوکسی مطابق با نیازها و ضرورت های شما خرید و نصب شود، دوام بالایی داشته باشد و فعالیت بی وقفه شما را در سال های آینده تضمین نماید. 

به این خاطر قبل از استخدام یک پیمانکار اطمینان حاصل کنید که تیمی را پیدا کرده اید که تجربه حرفه ای مناسبی در کارنامه خود دارد. در مورد شهرت و اعتبار شرکت و تیم مورد نظر تحقیق کنید. با بررسی سایت ها و رزومه های شرکت مورد نظر به تخصص آنها کاملا واقف شوید. کسانی که اعتماد واعتبار خوبی دارند معمولا علاوه بر اجرای با کیفیت و بی دغدغه پروژه شما حتما قیمت های رقابتی خوبی را نیز ارائه خواهند کرد. شرکت هایی که علاوه بر نصب کفپوش اپوکسی تولید کننده تخصصی آن هستند معمولا در عرصه رقابت و ارائه پیشنهادهای رقابتی به شما دست بالا را خواهند داشت. شرکت رسپاد از جمله شرکت هایی است که علاوه بر تجربه طولانی در تولید انواع کفپوش ها و رزین های اپوکسی با بهره مندی از تیمی با تجربه و با دانش بالا، در زمینه نصب و اجرا نیز با میلیونها متر مربع رزومه کاری و همکاری با عظیم ‌ترین شرکت های بالادستی کشور یک گزینه کاملا قابل اعتماد است. 

خلاصه و نتیجه این بخش: 

اگر در آستانه انتخاب یک کفپوش مناسب برای اجرا هستید، احتمالا قدیم بعدی شما را به کفپوش اپوکسی خواهد رساند. اگر آماده هستید که بازسازی محیط تجاری خود را در سطحی کاملا حرفه ای انجام دهید و در عین حال کفپوشی زیبا و با دوام را نیز داشته باشید که سالها بدون کمانش و مقاوم در برابر آسیب های شیمیایی و محیطی کار کند به احتمال زیاد کفپوش اپوکسی انتخاب شما خواهد بود. چون این گزینه نه تنها عمر طولانی دارد بلکه ظاهری حرفه ای به شرکت شما خواهد داد. با این حال حتما برای اطمینان از نصب صحیح کفپوش اپوکسی مطمئن شوید پیمانکاری که انتخاب می کنید فرایند نصب حرفه ای کفپوش اپوکسی را به خوبی درک می کند. 

کسب و کار شما یکی از عوامل دخیل در انتخاب نوع کفپوش است. برای  مثال اگر قرار است مقررات ایمنی و مواد غذایی را در محیط کار خود رعایت کنید، اگر قرار است با فرایند های شیمیایی سروکار داشته باشید، ضمن توجه به این که کفپوش اپوکسی یک پوشش بدون درز و ایمن است، حتما به استانداردها و گواهینامه های ملی و بین المللی که محصولات تولیدی باید داشته باشند توجه کنید. کفپوش ها، رزین ها و محصولات مشابه دارای گرید های مختلفی هستند. در تمام طول کار استانداردهای خواسته شده را مد نظر داشته باشید. 

اگر صنایع غذایی کار می کنید یا حوزه کار شما صنعت داروسازی است حتما می دانید که دستورالعمل های زیادی در این زمینه وجود دارند. کافی است بدانید که کفپوش اپوکسی مورد تایید FDA است و می تواند در مشاغل مرتبط با مواد غذایی و دارویی استفاده شود. کفپوش اپوکسی بی خطر است و برای کارکنان شما هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. در عین حال هنگامی که کفپوش جدید را نصب می کنید، می خواهید بدانید که این کفپوش برای سال های آینده بدون نقض هیچ مقرراتی دوام خواهد آورد. کفپوش اپوکسی بدون درز شما را به خوبی در چارچوب دستورالعمل ها نگه می دارد. شما نمی توانید با هیچ ماده دیگری به درخشش اپوکسی برسید. علاوه بر این، می‌توانید کفپوش را در رنگ‌های مختلف اجرا کنید تا با کسب و کار خود مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از رنگ ها عبارتند از آبی، سیاه، نارنجی، زرد و قرمز. بسیاری از شرکت ها دوست دارند که طبقات خود را با لوگوی خود مطابقت دهند یا رنگ سازمانی مورد نظر خود را در شکل دادن به فضاهای عمومی شرکت مد نظر داشته باشند. تطبیق پذیری کفپوش اپوکسی می تواند تمام این گزینه های سلیقه ای را در اختیار شما قرار دهد. 

سادگی نصب کفپوش اپوکسی

اگرچه نصب کفپوش اپوکسی کمترین زمان ممکن را لازم دارد، اما بدون شک این یک کار تخصصی است که تجربه های شخصی اپلیکاتورها در مواقع حساس بسیار اهمیت می یابد. یک نصب آسان و بدون دردسر که توسط یک نصاب در زمان محدودی انجام شده باشد می تواند این تضمین را به شما بدهد که فراتر و بالاتر از همه کفپوش های همرده مانند لمینت، انواع فرش کردنی ها، پلاستیک و مانند آن در کف اتاق یا سالن شما عمر خواهد کرد. 

مراحل اجرای کفپوش اپوکسی 

وقتی که قرار است یک سطح بتنی کسل کننده در محیط کار یا زندگی شما به یک سطح شفاف و درخشان با طراحی و رنگبندی بی نظیر تبدیل شود، معمولا این کار در چهار مرحله قابل انجام است:‌

مرحله اول:‌ نوع پوشش تخصصی خود را انتخاب کنید

انتخاب محصول مورد نظر بسته به انتظارات شما از عملیات پیش رو دارد. برای مثال برخی از پوشش ها 100 درصد جامد و برپایه آب و یا حلال هستند. در بیشتر موارد پوشش های مبتنی بر آب یک پرایمر هستند و لزوما برای کف هایی مانند گاراژ یا محیط های پرتنش مناسب نیستند. پوشش 100 درصد جامد برای مناطق پر تردد بادوام ‌ترین گزینه است و ممکن است تا 20 سال برای شما کار کند. 

مرحله دوم:‌ کف را آماده کنید. 

پیمانکاران تخصصی معمولا قبل از اعمال اپوکسی سطح را درباره وجود هر نوع مشکلی بررسی می کنند. برای مثال اگر مشکل رطوبت محسوس یا نامحسوس در کف هایی مانند گاراژ وجود داشته باشد، قبل از اعمال به آن رسیدگی می کنند. مجریان کفپوش اپوکسی معمولا برای آماده سازی سطح از اسید شویی یا شات بلاست برای زبری کف استفاده می کنند. علاوه بر این توجه به هرگوه شکاف یا سوراخ احتمالی در سطح اهمیت شایانی دارد. 

مرحله سوم:‌ ابزارهای مورد نیاز را تهیه کنید. 

معمولا بسته به شرایط موجود مجریان کفپوش اپوکسی بین غلطک یا برس یکی را انتخاب می کنند. به طور کلی از یک غلتک برای اعمال اولیه استفاده می شود. بعد از اولین لایه به فاصله یک شب کف برای اعمال لایه دوم آماده خواهد بود. کف هایی مانند گاراژ باید حداقل دو لایه داشته باشند. 

مرحله چهارم: آیا به لایه مضاعف نیاز دارید؟‌

در برخی از سطوح مانند کف گاراژها ممکن است فعالیت های زیادی افزون بر عبور و مرور صورت گیرد. از تعمیرات ماشین گرفته یا ساخت انواع لوازم. اگر چنین است شاید بخواهید یک پوشش اضافی برای استحکام بخشیی بیشتر به سطح مورد نظر اعمال کنید. این لایه اضافی می توانند میزان مقاومت سایشی و فیزیکی را به مراتب افزایش دهد. همیشه فراموش نکنید که کفپوش اپوکسی در کنار همه این خاصیت هایی که برشمردیم جذابیت و تمیزی را نیز به محیط شما خواهد آورد. 

کفپوش اپوکسی بی خطر / کفپوش اپوکسی بی خطر / کفپوش اپوکسی بی خطر / کفپوش اپوکسی بی خطر

Call Now Button