کلیاتی درباره پوشش اپوکسی لوله ها 

پوشش اپوکسی لوله آب

پوشش خطوط لوله آب از جمله انواع خدماتی است که صنعت اپوکسی در اختیار صنایع مختلف قرار می دهد. قبل از این که صنعت اپوکسی به این شکل توسعه یابد و برای هر سطحی اعم از صنعتی و غیر صنعتی راهکارهای اپوکسی متعددی به وجود آید پوشش دهی خطوط لوله به ابتدایی ‌ترین شکل ممکن صورت می گرفت. استفاده از رنگ های معمولی با کمک کارگران غیر متخصص پوشش دهی حداقلی لوله ها تنها کاری بود که کارفرمایان و مدیران صنعتی می توانستند انجام دهند.

اکنون پوشش دهی خطوط لوله به تنهایی به صنعت و مهارتی تخصصی تبدیل شده است. این فرایند از مرحله ایده تا عمل شامل محاسبات، ارزیابی ها، برنامه ریزی ها و اجراهای تخصصی است که در یک پرونده تخصصی ثبت و مستند سازی می شود تا از همان ابتدا برای حصول بالاترین کیفیت ممکن اطمینان کامل وجود داشته باشد.

تخصصی تر شدن فرایند پوشش دهی لوله

زنجیره کامل فرایند پوشش دهی خطوط لوله در حال پیشرفت و پیچیده تر شدن است. از آماده سازی سطوح گرفته تا فرایند اعمال پوشش، همه و همه در گروه اعمال نظر و حضور متخصصان زیادی است که هریک در زمینه تخصصی خود بالاترین مهارت ها را دارند.

در بسیاری از مواقع دستیابی به نتیجه دلخواه در گروه آموزش های حرفه ای هریک از تیم های فعال است. شناخت و انتخاب محصول مناسب و آشنایی با ویژگی ها و عملکرد محصول باعث می شود هیچ روند روتین و بدون مطالعه ای در زمینه پروژه های تخصصی پوشش دهی خطوط وجود نداشته باشد.

شرکت تخصصی پوشش اپوکسی لوله

احراز صلاحیت شرکت های مختلف که در جای جای پروژه به مهارت های آنان نیاز است به خودی خود یک حرکت کاملا تخصصی و حرفه ای است.

علاوه بر صلاحیت اپراتورها، ملاحظه و ارزیابی گواهینامه های اخذ شده تیم های تخصصی در زمینه تخصص پوشش دهی خطوط نیز اهمیت شایان توجهی دارد.

اعمال پوشش تخصصی در اغلب اوقات با تغییر پروژه ها ممکن است تفاوت های ظریف اما مهمی را در پی داشته باشند. گاهی اوقات محصولات موجود در بازار ممکن است نیازهای یک پروژه را برآورده نکند.

بازرسی های اجباری خطوط لوله و ارزیابی های فنی و تخصصی که از وضعیت لوله ها در حین کار وجود دارد باعث می شود این روند همراه با حساسیت های زیادی باشد.

اغلب اوقات تیم های اجرایی با پوشش های قدیمی از بین رفته و مخدوش رو به رو می شوند. این مسئله به خودی خود فرایند حذف پوشش های قدیمی را مطرح می کند که این هم مسئله بسیار مهمی است که اغلب اوقات در تخصص تیم های اجرایی و گاهی اوقات نیازمند استفاده از تخصص تیم های دیگر است.

تشخیص این که پوشش های موجود باید به طور کلی حذف شوند یا به اندازه کافی مقاومت و کارایی دارند که با نیازمند تعمیر و بازسازی باشند نیز تخصص خاص خود را می طلبد.

پس از تصمیم گیری درباره نحوه مواجه با شرایط فعلی، تیم های اجرایی پوشش خطوط لوله باید با دقت زیادی پوشش هایی انتخاب کنند که با شرایط عملیاتی خطوط مورد نظر بیشتر تطابق داشته باشد. در نظر گرفتن ویژگی های عرصه اجرا و شرایط محیطی اعم از آلودگی ها، شرایط آب و هوایی و مانند آن می تواند سهولت و یا دشواری کار را در مرحله اجرا در پی داشته باشد.

پوشش خطوط لوله آب

کاربردی ‌ترین پوشش خطوط لوله

این بحث را می توان با موضوع پوشش های خطوط لوله 100 درصد جامد شروع کرد. پوششی که بیشتر استفاده می شود و شامل پوشش اپوکسی با پیوند همجوشی FBE است که یک پوشش پیوند فیوژن پودری مبتنی بر اپوکسی است که برای محافظت لوله های فولادی در مقابل انواع خوردگی ها و تنش های محیطی و شیمیایی خورنده زیاد استفاده می شود.

در هر صورت صرف نظر از این که انتخاب تخصصی تیم اجرایی کدام نوع از انواع پوشش های لوله است، همه پوشش ها باید مطابق با استانداردهای شناخته شده باشد. ضمن این که رعایت تمام مقررات اعلام شده از سوی شرکت سازنده نیز برای حصول کیفیت نهایی ضروری است.

همچنان که گفتیم ثبت فرایند ها و مستند سازی در کل جریان کار اهمیت زیادی دارد به این جهت برخی از اپراتورها و تیم های اجرایی ترجیح می دهند برای حصول این هدف یک بازرس شخص ثالث را برای کنترل کیفی و رعایت شدن مستند سازی مراحل استخدام کنند تا همه مراحل به درستی صورت گیرد.

از آماده سازی سطح تا لایه بندی

آماده سازی سطوح در خطوط لوله مشروط به رعایت نکات فنی خاصی است که باید به درستی احراز شده و به شکل صحیحی انجام شود تا مختصات مورد نظر برای یک سطح با قابلیت اجرای عالی به دست آید.

پوشش FBE معمولاً بسته به مشخصات سطح و فلز مختصات خاصی را باید داشته باشد. برای مثال ضخامت اجرای لایه خشک معمولا باید بین 12 تا 18 میلی متر باشد. این بستگی به شرایط پروژه و مقتضیات سازه دارد.

برای تشخیص و اعمال درست نیاز به یک بازرسی کامل قبل از هر نوع عملیاتی وجود دارد. به کارگیری پوشش های مایع یا جامد و کم و کیف این فرایند ها را تیم تخصصی ارزیابی می توانند با دقت بالا نشان دهند.

گاهی اوقات احساس می شود که یک پوشش اضافی به عنوان لایه روکش و مقاوم در برابر سایش برای حصول حداکثر اطمینان لازم است.

در این مورد هم باید مشخصات شرکت سازنده در مورد دستورالعمل های آماده سازی و اجرا به دقت رعایت شود.

اغلب اوقات و نه همیشه، پوشش دومی تحت عنوان ARO برای اطمینان از مقاومت کافی روی پوشش اولیه اعمال می شود. البته این باور وجود دارد که اگر ظرف چند ساعت پس از اعمال اولیه انجام شود می توان یک لایه اضافی FBE را بدون هیچ گونه آماده سازی سطح به FBE قبلی اضافه کرد. هر چند در این زمینه به اندازه کافی داده های قابل اثبات جمع آوری نشده است. این کار ممکن است باعث شود لایه اولیه چسبندگی لازم را نداشته باشد. چرا که هیچ پیوند شیمیایی بین لایه های FBE نمی تواند رخ دهد.

تیم اجرایی و شرایط محیطی

یک تیم اجرایی آموزش دیده که تجهیزات کافی در اختیار داشته باشد و از تخصص بازرسان کیفی نیز بهره مند باشد می تواند الزمات مورد نظر سازندگان پوشش ها را برآورده سازد و این به معنای حصول کیفیت 100 درصدی مورد انتظار است.

همیشه در مراحل اجرای یک پوشش کیفی در پروژه هایی از این است یک عامل بزرگ محیطی در مسیر فعالیت قرار دارد که موضوع آب هواست. داشتن یک محیط کنترل شده با رعایت تمام استانداردهای اجرایی در مرحله آماده سازی سطح باعث می شود تغییرات پیرامونی به دقت بررسی شده و نیازها و پیش زمینه های لازم برای بهترین شکل اجرا را عملی کند.

یک نکته اضافی که در زمینه اعمال پوشش های میدانی از نوع جامد 100 درصد وجود دارد پایش مسئله ارتباط بین لایه های پوشش FBE است. پوشش های حاوی قطران زغال سنگ یا پایه پلی اتیلن سه لایه تا حدی حاوی موم هستند و درصد چسبندگی آنها کمتر است. به این خاطر لازم است در مرحله آماده سازی دقت بسیار زیادی صورت گیرد.

انواع پوشش خطوط لوله آب

خطوط لوله انواع زیادی دارند که بسته به نوع بهره برداری از آنها از متریال های مختلفی ساخته می شوند. خطوط لوله ممکن است برای انتقال آب، میعانات گازی، نفت، گاز و سایر مایعات استفاده شوند.

هنگام پوشش دهی این خطوط الزامات اختصاصی کاملا متفاوتی در پیش پای شرکت های مجری پوشش خطوط لوله یا تیم های اجرایی قرار خواهد داشت.

پوشش اپوکسی لوله انتقال آب آشامیدنی

آب آشامیدنی به خاطر حساسیت های بهداشتی و سلامتی آن که برای شهروندان و جامعه اهمیت بسیاری دارد که در لوله های استاندارد با خصوصیت بهداشتی و خاص منتقل می شوند. هنگام پوشش دهی لوله های آب به همان اندازه الزامات بهداشتی و فنی وجود دارند.

خوشبختانه به توسعه صنعت پوشش های اپوکسی این امکان برای همه صنایع فراهم شده است که بتوانند نیازها و الزامات خاص خود را از پوشش های اپوکسی مطالبه کنند. صنعت آب نیز از قاعده به دور نیست.

پوشش اپوکسی به خاطر خاصیت انحصاری و شگرف خود هم می تواند نیازهای بهداشتی را ضمانت کند و هم از نظر مقاومت مکانیکی و مقاومت در مقابل رسوب و سایر واکنش های شیمیایی نتایج درخشانی را به همراه داشته باشد.

پوشش اپوکسی به خاطر خاصیت چسبندگی بالای خود مسئله جدا شدن پوشش از سطح لوله را که به مرور زمان اتفاق می افتد برای مدتی طولانی برطرف کرده و مقاومتی بین ده تا بیست سال را گارانتی کند.

به این خاطر علاوه بر لوله های آب، پوشش اپوکسی توان پوشش دهی مناسب برای لوله های کامپوزیت، مخازن و تانکهای ذخیره مواد و مایعات و تمام منابع نگهداری مواد و مایعات شیمیایی و غیر شیمیایی را دارد.

آسیب ها و مخاطرات لوله های انتقال آب

مخاطرات و آسیب هایی که لوله های انتقال آب آشامیدنی با آن مواجه هستند شامل چند دسته مشخص هستند که به طور کلی می تواند به مخاطرات فیزیکی و مخاطرات شیمیایی تقسیم بندی کرد. هر دو گروه این مخاطرات موکول و وابسته به دو شرط مهم هستند:‌ زمان و مکان.

خوردگی فلز از اولین عوامل آسیب زا به لوله های انتقال آب آشامیدنی است. آسیب های ناشی از خوردگی در این لوله ها اجتناب ناپذیر است اما با استفاده از پوشش اپوکسی می توان سرعت و ابعاد این آسیب را کنترل کرد.

عواملی مانند ترکیبات شیمیایی درون آب مانند PH و عوامل محیطی و حرارتی مانند دمای بالا یا پایین مایع و میزان فشاری که به سطح اعمال می شود می تواند منجر به شناور شدن فلزاتی مانند مس و آلاینده های شیمیایی دیگر در داخل مایع شود.

صنعت آب همیشه با این مسائل مواجه بوده است و در طول تاریخ این صنعت همیشه مدیران و متخصصین این عرصه در حال رصد کردن بهترین گزینه های ممکن برای پوشش دهی خطوط لوله و مخازن بوده اند.

لزوم یک لایه حایل بین مایع و جداره

از نظر منطقی بهترین روش برای جلوگیری از فعل و انفعالات ناشی از تماس آب با بدنه مخزن یا لوله این است که بتوان بین این دو، حایل و مانعی ایجاد کرد. لاینینگ که در مقالات دیگری هم به آنها اشاره کردیم یا گاهی اوقات ریلاینینگ Relining عنوان تخصصی این فرایند است.

متخصصین صنایع آب در طول دهه های گذشته برای حل این مشکل و ایجاد این لایه حایل انواع مختلفی از مواد و متریال ها را آزمایش کرده اند؛ از قیر و سیمان گرفته تا انواع مواد دیگر.

اما همیشه مشکلی وجود داشته است. این مواد خاصیت انتشار در داخل آب را دارند و باعث افت کیفی مایع آشامیدنی حساسی مانند آب می شوند. مهاجرت یونی و تداخل شیمیایی باعث می شود که آب مخزن یا لوله از پوشش جداره های فلز تاثیر گرفته و کیفیت آب را کاهش دهد.

با ظهور صنعت اپوکسی و موفقیت های زیاد آن در عرصه پوشش سطوح صنعت آب نیز به یکی از مشتریان اصلی این ماده با کیفیت و مدرن پیوست.

صنعت اپوکسی در خدمت صنایع آب

پیش از ظهور اپوکسی ها تحقیقات میدانی در اروپا و بریتانیا مشخص کرده بود که مواد مصرفی مورد نظر در صنعت آب چندان کارآمد نیستند. افزون بر مسئله آلودگی که اشاره شد، استفاده از این مواد باعث هدر رفت انرژی و هزینه از مسیر تعمیرات سریع لوله ها و خرابی آنها می شد.

این تحقیقات در دهه 1970 میلادی به وضوح نشان داد که صنعت آب باید به دنبال جایگزین مناسب تری باشد.

توسعه صنعت پوشش های اپوکسی بهترین گزینه را در اختیار صنایع آب قرار داد. بنابراین به شکل گسترده ای استفاده از پوشش اپوکسی و پوشش های رزینی در پوشش دهی خطوط لوله انتقال و مخازن نگهداری مایعات نوشیدنی شروع شد.

پوشش اپوکسی در لوله های آب و مخازن مربوط و به طور کلی در تاسیسات تصفیه، انتقال و نگهداری آب جان تازه ای به صنایع آب داد.

علاوه بر حل مشکلات پیش گفته، انعطاف پذیری بالا، مقاوم شیمیایی، مقاومت مکانیکی اپوکسی، مقاومت میکروبی و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری از دستاوردهای مستقیم جایگزین شدن پوشش اپوکسی در خطوط لوله آب و صنایع وابسته بود.

پوشش های اپوکسی علاوه بر کارآمدی از نظر اعمال، بهره برداری، خرید و انتقال نیز به مراتب بهتر بودند. پوشش های اپوکسی و رنگ های رزینی معمولا از دو بخش رزین اپوکسی و سفت کننده تشکیل می شد که اغلب شامل پلی آمین یا پلی آمید بود. پوششی 100 درصد جامد که در تماس با مایع به عنوان یک قشر مقاوم و غیر قابل نفوذ به خوبی عمل می کرد.

این همان نیازی بود که صنعت آب داشت تا بتواند بین مایع آب و جدار لوله ها و مخازن یک حایل با کیفیت ایجاد کند.

طبیعی است که تولید کنندگان برای صنعت آب الزمات بهداشتی و سلامتی مرتبط با انسان را رعایت می کردند و استفاده از پیگمنت های غیر سمی و گاهی اوقات استفاده از پلی یورتان و آلکید و مواد دیگری مانند روی در تولید محصولات مناسب صنایع آب رایج بود.

لوله های جدید آب با پوشش داخلی بهداشتی

مزایایی که بر شمردیم باعث شد به مرور زمان لوله های مدرن آب با لایه ای از پوشش داخلی اپوکسی جایگزین لوله های قدیمی شوند.

این روند تضمین سلامت شهروندان و مصرف کنندگان آب لوله کشی را به دنبال داشت. چون لایه های اپوکسی داخل لوله های مدرن آب مصرفی را در برابر انواع آلاینده های و ذرات محافظت می کرد و امکان انتقال این ذرات از طریق آب به حداقل می رسید.

از جهت دیگر دوام و ماندگاری جداره و لوله به مراتب در قیاس با متریال های پوششی گذشته بالا رفت. پوشش اپوکسی لوله یک ماده بسیار بادوام و با کیفیت است. عمر پوشش اپوکسی در سطوح متعارف تا 20 سال می رسد. شود عمر این ماده در خطوط لوله آب ممکن است چندین دهه بیشتر از عمر آن در قالب کفپوش باشد.

مزایای پوشش اپوکسی لوله آب از نظر اقتصادی

پوشش خطوط لوله آب

صنعت اپوکسی از نظر اقتصادی برای صنایع آب بسیار کارآمد است. هر سال شبکه لوله های انتقال آب دچار تخریب و خوردگی می شوند و این موضوع مستلزم صرف هزینه های کلانی برای نگهداری و تعمیر است.

هزینه تعمیر لوله های مدفون به این خاطر بالاست که معمولا در پشت دیواره سازه یا در زیر خیابانها و کوچه های شهر دفن می شوند.

بنابراین بازسازی جداره های داخلی و ریلاینیگ این لوله ها بسیار دشوار و هزینه بر است. به این خاطر در بسیاری از موارد متخصصین ترجیح می دهند به جای تعمیر لوله های قدیمی با پوشش داخلی سنتی نسبت به جانمایی لوله های جدید با جداره داخلی اپوکسی اقدام کنند تا برای مدتی طولانی بی نیاز از تعمیر و کنده کاری باشند.

پوشش خطوط لوله آب علاوه بر مزایای بهداشتی و اقتصادی که برشمردیم از نظر روانش کافی آب و سرعت جریان و هدر نرفتن آب از طریق شبکه لوله کشی نیز بسیار موثر بوده است.

پوشش اپوکسی به خاطر قابلیت خاص خود سطحی کاملا صاف و بدون خلل و فرج به دست می دهد. این مسئله باعث برطرف شدن یکی از مشکلات عمده صنعت انتقال آب یعنی هدر رفت آب از طریق شبکه شده است که همزمان کاهش مصرف انرژی را هم به دنبال داشته است.

سلامت آب آشامیدنی به کمک پوشش اپوکسی لوله های انتقال

سیستم قدیمی لوله کشی آب مشکلاتی را از نظر سلامتی و کیفیت آب نیز به همراه داشت که برای مدتها لاینجل به نظر می رسید.

لوله های قدیمی به خاطر نداشتن سطح صاف داخلی، همیشه مستعد ذرات ناشی از خوردگی در داخل آب بودند. در حالی که استانداردهای جهانی و ملی آب آشامیدنی محدودیت های بهداشتی سختگیرانه ای برای وجود ذرات در داخل آب شرب قائل است.

دگرگونی طعم آب و تیرگی ظاهری آن و اثرات دیگری که از نظر طعم و بود برجای می گذاشت از جمله مشکلات ساختاری شبکه انتقال آب شرب قبل از ظهور پوشش اپوکسی لوله های آب بود.

رزین اپوکسی می تواند موجب برطرف شدن درزها و شکاف های موجود در لوله های قدیمی گردد که در صورت اقدام به تعمیر و بهینه سازی این لوله ها در مقایسه با نصب لوله جدید تقریبا دو برابر کمتر مشمول هزینه است. ضمن این که اثرات اجتماعی و رفاه شهروندان ناشی از تعمیر و کنده کاری های متعدد خطوط لوله نیز به وضوح قابل مشاهده است.

فراگیر بودن شمول استفاده اپوکسی برای لوله های آب

هر جا که شبکه یا سیستم محلی یا منطقه ای لوله کشی آب وجود دارد، صنعت اپوکسی نیز می تواند در خدمت این شبکه ها باشد. از شبکه لوله کشی یک ساختمان و برج و خانه گرفته تا شبکه لوله کشی شهری و کشوری می توانند از فواید پوشش اپوکسی لوله آب استفاده کنند.

 سادگی و تخصصی بودن پوشش دهی لوله های آب

سیستم های اپوکسی دو خاصیت همزمان دارند. یکی این که کار با آنها و فرایند اعمال بسیار ساده است. محصولات در بسته بندی های ساده و در قالب دو متریال تکمیل کننده به راحتی قابل خریداری و مصرف هستند.

گاهی اوقات پوشش های اپوکسی از سوی افراد مبتدی قابل انجام هستند. برای مثال با کمی مطالعه هر شخصی می تواند گاراژ یا انباری منزل خود با پوشش اپوکسی بازسازی کند. اما در عملیات های پیچیده و کلان چنین امری میسر نیست.

از سوی دیگر در عین سادگی اعمال سیستم های پوششی اپوکسی، کاملا فنی و نیازمند الزامات مختلف است.

شرکت های مختلفی در حال حاضر خدمات مربوط به پوشش خطوط لوله آب و مخازن نگهداری مایعات را ارائه می کنند.

نکته مهم این که در شناخت و همکاری با شرکت های مرتبط باید کارنامه آنها و میزان تخصص و مهارتشان مورد ارزیابی قرار گیرد. مخصوصا زمانی که قرار است پروژه بزرگی با ابعاد کلان در دستور کار باشد.

شرکت رسپاد متخصص اجرای پوشش های مختلف اپوکسی

شرکت رسپاد با تجربه ای در حد چندین دهه و بهره مندی از متخصصین طراز اول کشوری و با اجرای مگاپروژه های ملی برای صنایع بالادستی کشور و در اختیار داشتن گواهی نامه ها و تاییدیه های داخلی و بین المللی این ویژگی ها را در اختیار دارد.

اجرای میلیونها متر مربع پوشش اپوکسی در سراسر کشور فقط بخشی از رزومه این شرکت است.

مراحل اعمال پوشش اپوکسی لوله های آب

اجرای یک پروژه پوشش خطوط لوله آب معمولا از روندی مشابه و استاندارد پیروی می کند. مهم ‌ترین نکته در میزان تخصص تیم اجرایی و مهارت های فنی و فوت کوزه گری نهفته است. اما به طور کلی این فرایند شامل مراحل زیر است

  • ارزیابی های اولیه و مشخص کردن نوع اعمال و میزان خرابی و متریال های مورد نظر
  • آماده کردن تیم فنی و اجرایی و مشخص کردن فرایند اجرا
  • جلسه توجیهی و هماهنگی بین اعضای تیمی برای شناخت و درک صحیح از پروژه
  • حضور در محل پروژه و آغاز کار
  • تخلیه شبکه از آب و زدودن باقی مانده مایعات
  • خشک کردن شبکه لوله با استفاده از ابزارها و تکنولوژی های لازم
  • از بین بردن آثار خوردگی و زدودن خرابی ها و آلاینده ها از طریق سیستم های مختلف و تجهیزات از جمله سندبلاست کردن
  • ایجاد سطحی صاف و پیراسته شده و در عین حال دارای خراش های مورد نیاز برای حداکثر چسبندگی
  • اعمال پوشش میانی مانند آستر زینک ریچ اپوکسی
  • اعمال پوشش نهایی و کنترل روند خشک شدن
  • کنترل کیفی و احراز استاندارد های مورد نظر از سوی تیم اجرایی یا تیم کنترل کیفی

انتخاب پوشش لوله و عوامل دخیل در آن

برای انتخاب پوشش خطوط لوله آب عوامل و فاکتورهای مهمی را باید در نظر داشت. تیم اجرایی شما با توجه به شرایط محیطی و سایر عوامل دخیل در آن هم از نظر اجرا و هم از نظر محصول، ضمن بررسی های اولیه بهترین پیشنهاد را خواهند داشت.

برای انتخاب نوع پوشش در جداره بیرونی لوله یا جداره داخلی عوامل متفاوتی مورد نظر قرار می گیرند. برای مثال در خصوص انتخاب پوشش داخلی به مواردی چون نوع و ماهیت شیمیایی و فیزیکی سیالاتی که در داخل لوله جریان دارند توجه می شود.

میزان خورندگی مایع از دیگر فاکتورهای تاثیر گذار در انتخاب نوع پوشش یا تعداد لایه های اعمال شده است.

بسته به نوع انتخاب و چگونگی عمل در نهایت می توان کیفیت خروجی را نیز به دست آورد که اثرات مستقیم آن در مسائلی چون طول عمر بیشتر لوله و کم کردن از هزینه تعمیر و نگهداری و کاهش تعداد دفعات تعمیر و مزایایی را که در بالا برشمردیم به دنبال خواهد داشت.

خلاصه بحث پوشش دهی اپوکسی لوله های آب

در پایان به چند نکته در باره پوشش خطوط لوله آب باقی مانده به صورت فهرست وار اشاره می کنیم:

  • به طور کلی تیم عملیاتی خط لوله باید پوششی را انتخاب کند که با پارامترهای عملیاتی خط لوله مطابقت داشته باشد.
  • مناسب برای محیطی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد و در مورد کاربرد میدانی کمترین تلاش و پیچیدگی را می طلبد.
  •  متقاضیان باید در مورد رویه های کاربرد خاص محصول آموزش ببینند.
  •  بازرسان همچنین باید در مورد پوشش خاصی که در حال بازرسی هستند آموزش ببینند.
  • همه باید با هم کار کنند تا اطمینان حاصل شود که زیرساخت‌های ما آن‌طور که باید و ایمن هستند، کار می‌کنند.

پوشش خطوط لوله آب

شرکت رسپاد به در اختیار داشتن کارنامه ای درخشان در زمینه انواع پوشش دهی های مختلف در زمینه پوشش خطوط لوله آب و سایر پوشش های کف و سطح و تاسیسات صنعتی، آماده است که مشاوره های تخصصی خود را در زمینه ای مختلف در اختیار مشتریان گرامی قرار دهد. شرکت رنگهای صنعتی ایران نیز در زمینه انواع رنگ صنعتی به عنوان همکار شرکت رسپاد می تواند تجربیات عظیم خود را در اختیار علاقه مندان قرار دهد.

Call Now Button