کفپوش اپوکسی در دکوراسیون داخلی 

کفپوش اپوکسی در دکوراسیون داخلی 

کفپوش اپوکسی در دکوراسیون داخلی اهمیت بسیاری دارد. با گسترش استفاده از کفپوش اپوکسی و بخصوص کفپوش اپوکسی سه بعدی صنعت طراحی داخلی خیلی زود به سمت این محصول عالی گرایش پیدا کرد.

برای طراحان داخلی بسیار آسانتر و کم هزینه تر بود که با الحاق این محصول به سازوکار کلی خود در طراحی داخلی ساختمان چشم اندازه نوینی را برای این صنعت ایجاد کنند.

از این رو در نقشه کلی طراحی داخلی فضاهای مسکونی و تجاری اغلب اوقات فضا یا فضاهای خاصی به پوشش اپوکسی اختصاص یافت.

تنوع رنگی و انعطاف پذیری این متریال نوین در هماهنگی و همگونی هارمونیک و دلچسب در کنار سایر متریال ها و اقلام مورد استفاده باعث می شد که با عناصر و المان های صحنه مانند مبلمان، پرده ها، کابینت ها، کمد ها و سایر پوشش های دیوار و کف همسان سازی خوبی صورت گیرد تا جایی که گویی کفپوش اپوکسی بخشی جدایی ناپذیر از طراحی کلان یک ایده در عرصه معماری داخلی است.

کفپوش ها به شکل قابل ملاحظه این ظرفیت را دارند که ایده های طراحی را در مرحله ایده و اجرا به شدت تحت تاثیر قرار دهند. هماهنگی کفپوش اپوکسی با سایر المان های عرصه از نظر بصری و حتی فیزیکی در برخی از اوقات به مراتب بهتر از سایر پوشش های عرفی و سنتی به خواسته های طراحان داخلی نزدیک تر است.

برای مثال ایجاد هماهنگی بین یک فرش به عنوان المان اصلی عرصه با رنگ بندی اطراف آن از نظر بصری و ایجاد سطحی قابل اتکا و با اصطکاک مورد نظر از نظر فیزیکی می تواند کار را برای طراحان داخلی ساده تر کند.

ضمن این که کفپوش اپوکسی در ایجاد سطوحی با اصطکاک های دلخواه کاملا موفق عمل می کند. این خاصیت فیزیکی از یک سطح کاملا صاف و صیقلی تا سطوحی با میزان اصطکاک مشخص تا سطوحی با وضعیت پوست پرتقالی و چسبان در نوسان است. ضمن این که قابلیت شستشو و اعمال تنظیمات بعدی نیز با وجود کفپوش اپوکسی ساده تر است.

کفپوش اپوکسی در دکوراسیون داخلی 

کفپوش اپوکسی در دکوراسیون داخلی و قابلیت به روز رسانی

وقتی قرار است بعد از مدتی با دخالت در ترکیب المان ها عرصه داخلی نوعی تنوع و شکست روزمرگی را در وضعیت کلی دکوراسیون داخلی اعمال کنیم باز هم این کفپوش اپوکسی است که می تواند با قابلیت تغییر سریع در رنگ بندی چنین فرصتی را به کارفرما یا مجری طرح بدهد.

تغییر رنگ بندی کفپوش اپوکسی در مراحل بعدی و در راستای اعمال تغییرات سنت شکنانه با کمترین خسارت های محیطی میسر است. به طوری که در مقایسه با تخریب ها و دگرگون سازی های عمده ای که سایر کفپوش ها به دنبال دارند، این متریال یک انتخاب ایده آل برای افرادی است که دکوراسیون داخلی را با نگاهی به تغییرات آینده نگرانه اعمال می کنند.

سرعت نصب هماهنگ با خواسته های زیبایی شناسانه

امکان تغییر کفپوش های متعارف سنتی در هر لحظه از کار ساده نیست. هر نوع تغییراتی در ساختار این پوشش ها تخریب و زمان بندی بسیار زیادی را الزامی می کند. به خصوص زمانی که قرار است با تغییر برخی از المان ها و داده های دکوراسیون داخلی نوآوری هایی در آن صورت گیرد. اگر تکیه طراحی داخلی بر متریال های سنتی باشد، این کار هزینه ها و چالش های بسیاری را به همراه خواهد داشت. اما کفپوش اپوکسی با ساده ‌ترین شکل ممکن و بدون ایجاد خرابی کاملا قابل تغییر است چه در خصوص رنگ بندی و چه اعمال مجدد یا توسعه حریم.

به این شکل بهره برداران حریم یا استفاده کنندگان از فضای مسکونی یا تجاری مورد نظر هر زمان که لازم باشد می توانند تغییرات گسترده ای در دکوراسیون داخلی خود ایجاد کنند و از ظاهر جدید فضای مورد نظر خود لذت ببرند.

رنگ بندی نامحدود کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی با بهره مندی از طیف گسترده ای از رنگ های دلخواه و تنوع بی حد و حصری که دارد می تواند یک عنصر تکمیل کننده در هر دکوراسیون داخلی باشد. اغلب طرح های مبتنی بر کفپوش اپوکسی امکان رنگ بندی های بی نهایت متنوعی را به بهره برداران می دهد. این مسئله باعث می شود طراحان داخلی در زمینه ارائه طرح های پیشنهادی دست بالایی را در برابر کارفرما داشته باشند.

تنوع رنگی و سادگی نصب باعث می شود طراحان داخلی بتوانند شبکه گسترده ای از رنگ های دلخواه را به هر اندازه ای که لازم است در فضای دکوراسیون داخلی عمال کرده و حتی پیچیدگی های رنگی را تا اندازه سطح یک کاشی نیز اعمال کنند.

قیمت تمام شده کفپوش اپوکسی

همه موارد بالا در کنار هزینه تمام شده محدود باعث می شود کفپوش اپوکسی در دکوراسیون داخلی  یک گزینه اقتصادی و همه فن حریف در اجرای پروژه های دکوراسیون داخلی باشد.

امکان تغییر عقیده و اعمال های متعدد برای کفپوش اپوکسی میسر است. اما در متریال هایی مانند کاشی، سنگ مرمر و سرامیک و امثال تقریبا هر ایده و هر اجرایی به منزله پایان کار است.

به این خاطر هزینه تمام شده اجرای یک منطقه از دکوراسیون داخلی به کمک کفپوش اپوکسی در مقایسه با متریال های سنتی غیر قابل مقایسه به نظر می رسد.

کفپوش اپوکسی در دکوراسیون داخلی 

دوام بالا و نگهداری آسان کفپوش اپوکسی

کفپوش های اپوکسی ضمن دوام بسیار بالا و مقاومت های مکانیکی و شیمیایی فرایند ساده ای در دوره نگهداری دارند.

برخی از متریال های سنتی نیازمند رسیدگی مداوم و عملیاتی مانند واکس زن، ساب زدن یا اموری شبیه به این هستند. اما کفپوش های اپوکسی چه در وضعیت مستقل و خودمحور و چه در قالب بخشی از یک دکوراسیون داخلی فرایند نگهداری بسیار ساده ای دارند و این مسئله نیز در هزینه تمام شده کل پروژه دخیل است.

انعطاف پذیری با فرایند دکوراسیون

کفپوش اپوکسی به عنوان بخشی از یک پروژه دکوراسیون داخلی قابلیت همسانی و انعطاف پذیری بالایی دارد. الگوهای بصری، رنگ بندی های متعدد، بافت خاص و کشسانی مورد نظر و مقاومت های عمومی در وضعیت های مختلف بخشی از این توانایی ها از نظر انعطاف پذیری کفپوش اپوکسی در کنار سایر المان های دخیل در دکوراسیون داخلی است.

با استفاده از کفپوش اپوکسی در دکوراسیون داخلی یک طراح می تواند در توسعه مرزهای خلاقیت یک مهندس دکوراسیون داخلی و اجرای عالی یک طرح و به دست دادن نتایج درخشان سهم بسزایی داشته باشد.

این مسئله هنگام ارائه فرم های هندسی مدرن و پست مدرن و ایجاد طراحی های سه بعدی و دادن عمق و احساس به صحن های بزرگ در صنعت دکوراسیون داخلی اهمیت پیدا می کند. مخصوصا وقتی که طراح داخلی در نظر داشته باشد با خلق یک طرح مناسب فضای کوچکی را به مراتب بزرگتر جلوه دهد، متریال مورد استفاده اهمیت پیدا می کند.

بازی با رنگ و نور و ایجاد تضاد های هارمونیک و قرینه سازی های گسترده برای القای بزرگی فضا به کمک متریال کفپوش اپوکسی ساده تر صورت می گیرد.

مقاومت شیمیایی بالا

پروژه های دکوراسیون داخلی اغلب در محیط هایی با تردد و سایش بالا صورت می گیرد. بهره برداران معمولا در محیط زندگی خود با مواد مصرفی و انواع خوراکی ها و نوشیدنی هایی سروکار دارند که هر لحظه ممکن است یک سطح را با چالشی مهم رو به رو کنند.

کفپوش اپوکسی با مقاومت بالای شیمیایی این امکان را می دهد که در فضاهایی با احتمال آلودگی بالا یک سطح مقاوم ایجاد کنند.

از دیگر مزایادی کفپوش اپوکسی در دکوراسیون داخلی این است که مقاومت در برابر لکه های ناشی از ریزش مواد باعث می شود با جلوگیری از خرابی بخشی از فضای دکوراسیون داخلی کل فضا

از عیوب احتمالی در امان باشد.

امکان ایجاد الگوهای بصری دلخواه

اعمال کننده کفپوش اپوکسی می تواند با استفاده از شابلون ها و مواد مورد نظر در خلق سطوح منقش با اشکال مختلف بسیار خوب عمل کند.

این روزها با پاشش برخی از مواد، قبل از لایه نهایی سطوح خالدار و طرح داری ایجاد می شود که این مسئله در دکوراسیون داخلی می تواند بسته به خلق ایده از سوی دکوراتور مهم باشد. چرا که امکان سفارشی سازی فضای طرح داخلی را به مراتب بیشتر می کند.

به عبارت دیگر دکوراتور های داخلی با تلفیق فاکتورهایی مانند تخصص، هنر، خلاقیت و متریال می توانند به مدد کفپوش اپوکسی نسبت به خلق فضاهایی مدرن تر و منحصر به فرد تر اقدام کنند.

برخی از محصولاتی که این روزها توسط طراحان داخلی در ایجاد فضاهای منحصر به فرد و پست مدرن مورد استفاده قرار می گیرد از جمله شامل مواردی از این دست است:‌

  • کفپوش استیکر دار
    کفپوش موسوم به ابر و باد
    کفپوش اپوکسی سه بعدی
    کفپوش اپوکسی تک رنگ
    کفپوش اپوکسی پلی یورتان که در همه موارد برای اعمال یک پوشش نهایی در فضاهایی با تابش نور مستقیم خورشید مورد استفاده قرار می گیرد.

مشاوره تخصصی کفپوش اپوکسی

به خاطر اهمیت کفپوش اپوکسی در دکوراسیون داخلی مهندسین طراحی داخلی و متخصصین حوزه های مختلف می توانند با دریافت مشاوره های تخصصی از تیم فنی و مهندسی شرکت رسپاد در خصوص ظرفیت ها و محدودیت های کفپوش های اپوکسی در خلق دکوراسیون داخلی اطلاعات تکمیلی را دریافت کرده و به رایگان از تجربیات ده ها ساله تیم ما بهره مند شوند. تیم ما با کمال میل آماده کمک به خلق ایده های ناب شماست. تجربیات گسترده شرکت رنگ های صنعتی ایران به عنوان شرکت همکار رسپاد نیز می تواند در زمینه انواع رنگ صنعتی بسیار موثر باشد.

Call Now Button