کفپوش اپوکسی سه بعدی، قیمت و شرایط آن

کفپوش اپوکسی سه بعدی

کفپوش اپوکسی سه بعدی از جمله محصولاتی است که به خاطر همه کاره بودن و جنبه های بصری و زیبایی شناختی آن در سال های اخیر محبوبیت فول العاده ای پیدا کرده است. 

در تقسیم بندی محصولات اپوکسی از نظر متریال و شیوه عملکرد و خاصیت های شیمیایی و مقاومت فیزیکی آن تفاوت چندانی در انواع محصولات اپوکسی وجود ندارد. 

کارفرمایان بسته به نیازهای خود و انتظاراتی که از یک محصول دارند به کمک مشاوره های فنی تیم های کارشناسی شرکت های تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی یکی از انواع محصولات موجود در بازار را انتخاب و به وسیله نصابان حرفه ای اعمال می کنند. 

کفپوش اپوکسی سه بعدی در وهله اول به خاطر دکوراتیو بودن و زیبایی بصری خارق العاده ای که دارد به گزینه ای محبوب در فضاهای مسکونی، محیط های تفریحی، اقامتی، تفرجگاه ها و هتل ها تبدیل شده است. 

فضاهای آپارتمانی مانند کف تراس، سرویس های بهداشتی، حمام و مواردی از این قبیل با بهره مندی از کفپوش اپوکسی سه بعدی چشم انداز خیره کنندگی پیدا می کنند. تصاویر فانتزی، منظره های طبیعت و چشم اندازهای خارق العاده بخشی از مناظری هستند که به کمک کفپوش اپوکسی سه بعدی به فضای منازل و سایر محیط های شیک و لاکچری اضافه می شوند. 

این محصول علاوه بر ایجاد عمق و تصور سه بعدی به منظره مورد نظر مانند سایر محصولات اپوکسی و پلی یورتان از کیفیت و دوام زیادی هم برخوردار است به این خاطر اغلب اوقات مناظر و تصاویر مورد نظر کارفرمایان و بهره برداران از کفپوش اپوکسی در زیر کف پا و محل تردد ساکنان و عابرین نیز قرار می گیرد. 

قابلیت انعطاف پذیری کفپوش های سه بعدی باعث شده است کاربران بتوانند هر منظره ای که دلخواه آنهاست حتی تصاویر شخصی و خانوادگی را در قالب این محصول به فضاهای عمومی و خصوصی منزل خود اضافه کنند و حتی در صورتی که لازم باشد رویاپردازی های خود را با این محصول خارق العاده به منصه ظهور برسانند. 

پیش از هر چیز باید گفت که نصب کفپوش اپوکسی سه بعدی فرایندی پیچیده و طولانی است که البته در مقایسه با سایر انواع کفپوش ها ساده تر و بدون دردسرتر است اما به طور کلی بین 3 تا 7 روز زمان می برد. 

در مقایسه با سایر محصولات با کاربری های مشابه کفپوش اپوکسی سه بعدی خاصیت های برتری دارد که مقبولیت عام این محصول در سالهای گذشته به این عوامل بستگی دارد. برخی از این خاصیت ها را در ادامه ذکر می کنیم:‌

استحکام کفپوش اپوکسی سه بعدی

کفپوش اپوکسی به طور کلی جزو محصولات با دوام بالا دسته بندی می شوند. غیر قابل نفوذ بودن، مقاومت در برابر سایش و تنش های مکانیکی و عوامل محیطی و شیمیایی بخشی از خاصیت های مقاوم این محصول است. کفپوش اپوکسی سه بعدی هم از این خاصیت های برخوردار است. به این خاطر منظره یا چشم اندازی که در لایه های نفوذ ناپذیر این محصول قرار داده می شود، می تواند سالهای متمادی بدون هیچ گونه رنگ پریدگی یا تار شدن و آسیب های مشابه ماندگار باشد. اگر کفپوش اپوکسی سه بعدی به شیوه ای صحیح و توسط یک مجری و نصاب حرفه ای به مرحله اجرا درآید و همچنین از متریال های مناسب استفاده شود سطح ایجاد شده می تواند بین 10 تا 15 سال ماندگار باشد. 

نگهداری آسان و کم هزینه 

کفپوش اپوکسی سه بعدی مانند سایر محصولات کفپوش اپوکسی مستعد ایجاد ترک، حفره، خلاء، درز و مانند آن نیست. البته این در صورتی است که اعمال کننده آن از مهارت کافی برخوردار بوده و به قول معرف «قوت کوزه گری» و ریزه کاری های فنی و تکنیکی را در هنگام اعمال مورد توجه قرار دهد. در این صورت با وجود سطح صاف و یکدستی که این محصول به دست می دهد امکان بسیار کمی برای تجمع آلودگی، گرد و غبار و هر نوع کثیفی روی سطح وجود خواهد داشت. بنابران کافی است هر چند وقت یک بار به وسیله یک دستمال تمیز و نرم و به کمک مقداری آب و شوینده ای ملایم سطح مورد نظر را پاک کرده و دوباره مانند روز اول شفاف و درخشان نماییم

نداشتن عوارض و خطرات برای سلامتی انسان

محصولات کفپوش اپوکسی و از جمله نوع سه بعدی آن براساس داده های منتج از نتایج تحقیقات بین المللی هیچ خطر شیمیایی و بهداشتی برای انسان ندارد. به این خاطر استفاده از این محصول در محیط خانه که محل تماس و تردد کودکان و افراد حساس است، هیچ خطری به همراه ندارد. جلوگیری از تجمع گرد و خاک و میکروارگانیسم های مضر برای انسان از این محصول دکوراتیو و بهداشتی یک گزینه ایده آل و مطلوب ساخته است. 

مقاومت حرارتی و ریسک پایین آتش سوزی

برخی از کفپوش های سنتی و مرسوم مانند انواع پارکت و چوب و تخته و امثال آن که بر پایه چوب یا محصولات مشتق از نفت هستند در صورت بروز حادثه استعداد بسیار بالایی برای آتش سوزی و گسترش شعله ها دارند. این مسئله در مکان های حساس از جمله در منازل و مراکز آموزشی و محل تردد تعداد زیادی از انسان ها و بویژه کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد. 

تحقیقات سازمان های مهندسی و استاندارد و گزارش های سازمان های بین المللی نشان می دهد که کفپوش اپوکسی که نوع سه بعدی آن نیز در همان دسته قرار می گیرد، مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش سوزی دارد. این کفپوش با کمترین میزان واکنش به حرارت سهم بسیار کمی را در میان سایر اشیا و عوامل محیطی در گسترش آتش سوزی دارد. 

سهولت اعمال و مدت زمان محدود اجرا

کفپوش اپوکسی سه بعدی

کفپوش های پلیمری به طور کلی از آن جهت برای صنایعی مانند صنعت ساختمان و همه گروه های صنعتی و محیط های مختلف گزینه ایده آلی هستند که در مقایسه با سایر انواع پوشش های سطح و کف فرایند نصب و اجرای بسیار کمتری دارند. سهولت در اجرا در نهایت باعث کاستن از هزینه کلی پروژه می شود. ضمن این که وقت بسیار کمتری از کارفرما طلب می کند. کفپوش سه بعدی هم با این که یک مرحله بیشتر از سایر نمونه های مشابه دارد و آن چسباندن پوستر یا منظره در لایه کار است اما به طور کلی زمان و به تبع آن هزینه کمتری را می طلبد. 

با توجه به این که نتیجه اعمال کفپوش سه بعدی به دست آوردن یک منظره زیبا و محیطی فوق العاده است، زمانی که به این کار اختصاص داده می شود بسیار محدود است. فرایند های مربوط به دکوراسیون داخلی و انواع روش های تزیین و زیباسازی محیط بسیار زمان بر هستند. اما این محصول بسیار آسان و سریع نصب می شود و نتیجه درخشانی را در مدت زمان کمی به دست می دهد. 

از زمانی که شما تصمیم به اجرای یک کفپوش اپوکسی سه بعدی می گیرید تا زمانی که نتیجه دلخواه را به دست می آورید بیشتر از چند روز زمان لازم نیست. 

مراحل اجرای کفپوش اپوکسی 3D

همان طور که گفته شد نصب محصول اپوکسی سه بعدی، مانند سایر محصولات آسان است و در چند مرحله انجام می شود. مرحله اول نصب اپوکسی همیشه شامل آماده سازی سطح است که در چند مرحله و بسته به سطح با روش ها و ترفندهای مختلفی صورت می گیرد. پس از آماده سازی، تسطیح و نهایی کردن سطح اولیه، لایه آستر یا پرایمر اپوکسی با رعایت اصول و شرایط فنی اعمال می شود. در این مرحله لازم است که تصویر یا پوستر انتخابی که قبلا در نظر گرفته و آماده شده است روی سطح قرار گیرد. بعد از قرار دادن تصویر مورد نظر یک لایه لاک شفاف روی تصویر اعمال می شود. لاک شفاف باعث می شود علاوه بر ایجاد مقاومت لازم شفافیت و تعمیق تصویر نیز به مراتب بیشتر باشد. پس از اعمال لایه لاک شفاف کنند در نهایت لایه نهایی رزینی که محافظ و تمام کننده پروسه نصب است به سطح اضافه می شود. 

تاکید روی این مسئله لازم است که در تمام این مراحل جزئیات و ریزه کاری هایی وجود دارد که در صورت نادیده گرفتن آن یا کيفيت لازم به دست نمی آید یا این که پروژه به کلی خراب شده و باید همه فرایند ها از اول تکرار شود. به این خاطر همیشه بهترین گزینه برای انجام پروژه های اپوکسی در هر سطح و اندازه ای مشاوره با کارشناسان و اهل فن است. 

گاهی اوقات با یک جستجوی اینترنتی و دیدن چند ویدیو از فرایند کار این طور به نظر می رسد که اعمال کفپوش اپوکسی و کفپوش سه بعدی کار ساده ای است و هر شخصی می تواند به تنهایی آن را انجام دهد. اما ریسک انجام فرایند نصب اپوکسی از روی خودآموزها و فیلم های آموزشی بسیار بالاست و گاهی اوقات هزینه های تحمیل شده به مجری و کاربر ممکن است چندین برابر افزایش یابد. 

مراحل اجرای کفپوش اپوکسی در یک نگاه

حالا با توجه به موارد گفته شده به صورت فهرست وار مراحل اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی را مرحله به مرحله ذکر می کنیم تا نقشه راهی برای اجرای مراحل نصب در اختیار داشته باشید:‌

  • ارزیابی سطح از نظر میزان برآمدگی ها، فرورفتگی ها و کلیت کار
  • تسطیح سطح با توجه به آموزش های مخصو این مرحله و بهینه سازی سطح از نظر کلی
  • خشک کردن سطح و زدودن آن از هر نوع رطوبت و نم 
  • تمیز کردن سطح از گرد و غبار و آلاینده هایی که ممکن است حتی به چشم هم نیایند. از جمله کشیدن جاروبرقی. 
  • ساب و از بین بردن زبری های احتمالی سطح از دیگر کارهایی است که باید قبل از جاروکشی انجام شد. 
  • درزگیری و از بین بردن ترک های آشکار و پنهان و ترک زدایی به وسیله ملات یا ماستیک مخصوص نیز باید با دقت صورت گیرد. 
  • مانند فرایند نقاشی کردن یک قطعه از اتومبیل حواشی یا مکان هایی که نباید رنگی شوند با دقت پوشانده شده و با چسب مهار می شود. 
  • در نهایت سطح از نظر داشتن خط و خش هایی که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود کنترل شود. 
  • حداکثر رطوبت استاندارد سطح باید کمتر از شش درصد باشد چون اگر بیش از این باشد لایه های اعمال شده پس از مدتی از سطح جدا می شود. 
  • وقتی موارد فوق با دقت انجام شد لایه آستری به دقت اجرا می شود. 
  • تصویر یا منظره مورد نظر که قبلا تهیه شده روی سطح قرار گرفته و حباب ها و خلاء های گرفته می شود دقت در نصب تصویر و از بین بردن هر نوع ناهنجاری و حباب بسیار اهمیت دارد. 
  • پس از نصب صحیح تصویر روی سطح با یک لایه لاک شفاف پوشانده می شود. 
  • در این مرحله نیز باید عاری بودن سطح از هر نوع آلایندگی کنترل شود. درست مانند زمانی که اقدام به پاک کردن شیشه عینک خود می کنید. 
  • در نهایت یک لایه محافظ نهایی روی سطح اعمال می شود که وظیفه آن ایجاد مقاومت و محافظت برای تصویر و لایه های زیرین است. 

کیفیت عمل کفپوش اپوکسی سه بعدی

 کفپوش اپوکسی سه بعدی

روش عمل محصول اپوکسی سه بعدی به این صورت است که یک لایه سخت و محافظ روی سطح مورد نظر ایجاد می کند. این سطح مانع عبور ها و عوامل فرساینده می شود. به این ترتیب اگر عمر یک تصویر یا پوستر چند سال باشد با ایجاد یک خلاء حفاظتی و ممانعت از تماس با سطح تصویر عمر آن را به ده ها سال افزایش می دهد. چرا که هوا یکی از عمده ‌ترین عوامل فرساینده تصاویر و تابلوهاست. 

تنوع کفپوش اپوکسی سه بعدی

مانند همه انواع اپوکسی ها نوع سه بعدی آن هم از تنوع بالایی برخوردار است و محدودیت خاصی برای اجرای این محصول روی سطوح وجود ندارد. با این توضیح که باید مانند سایر انواع کفپوش اپوکسی یک لایه به ضخامت نزدیک به دو میلی متر باید در مرحله نهایی اجرا شده باشد. 

ابزارهای لازم برای اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی

بسیاری از ادوات اعمال کفپوش اپوکسی در مقالات دیگر توضیح داده ایم هنگام اعمال کفپوش سه بعدی هم لازم است. این لوازم بسته به حجم اجرا، محیط و شرایط کار ممکن است کم یا زیاد باشد. برای مثال در پروژه های سنگین ابزار و ادوات سنگین و مکنده های صنعتی برای سرعت و سهولت کار مورد نیاز است اما در محیط های محدود ممکن است این ابزارها مورد نیاز نباشد. اما به طور کلی ادوات لازم برای اجرای یک پروژه معمولی کفپوش سه بعدی شامل این موارد است: 

  • لوازم تمیز کاری سطح مانند برس، جارو، کاردک، مکنده کوچک و دستمال و غیره
  • پرایمر اپوکسی خود تراز شونده. لازم به ذکر است که در اعمال کفپوش سه بعدی حتما باید از روش خود تراز شوندگی استفاده شود چون اعمال اپوکسی غلطک و قلم مود باعث برجای ماندن خطوط و شیارهایی خواهد بود که در نهایت شفافیت و جلای تصویر به اندازه کافی نخواهد بود. 
  • پوستر یا بوم نقاشی که قبلا تهیه شده است. 
  • رزین اپوکسی یا پلی یورتان برای ایجاد لایه محافظ 
  • تی پلاستیکی برای پخش کردن و تسطیح پوستر و مرتب کردن آن 
  • غلتک پلاستیکی برای تسطیح و پخش کردن رزین روی سطح 
  • تجهیزات محافظ مانند دستکش، عینک، لباس کار، ماسک
  • لوازم تهویه محیط مانند دمنده یا مکنده های هوا برای از بین بردن رطوبت یا خروج گرد و غبار از محیط 
  • سایر ادوات مورد نیاز در طول کار 
  • در محیط هایی که قرار است سطح در زیر تابش مستقیم آفتاب باشد لایه نهایی باید پلی یورتان باشد تا مانع رسیدن اشعه یو وی خورشید به سطح و مات شدن آن شود. 

قیمت کفپوش اپوکسی سه بعدی

اجرای کفپوش سه بعدی بسته به شرایط بسیار متعدد ممکن است شامل هزینه های متفاوتی باشد. دلایل مختلفی هستند که می توانند تعیین کننده قیمت کفپوش اپوکسی سه بعدی باشند. اما به طور کلی هزینه های مشمول اجرای یک کفپوش اپوکسی سه بعدی شامل این موارد است:‌

  • متراژ سطح مورد نظر تاثیر مستقیمی بر قیمت کفپوش اپوکسی سه بعدی دارد. 
  • نیروی متخصص یا نصاب و اپلیکاتور کفپوش اپوکسی سه بعدی عامل دیگر تعیین قیمت است. اگر کاربر بخواهد خود اقدام به نصب کفپوش سه بعدی کند هزینه ای برای دستمزد اپلیکاتور را تیم اجرایی نخواهد کرد اما در این صورت ریسک افت کیفیت یا خراب شدن متریال و لزوم تجدید کلی کار وجود دارد. 
  • کیفیت کار، پیچیدگی اجرا در سطح مورد نظر اعم از دیوار، کف یا روی سطوح خاص از دیگر موارد دخیل در قیمت کفپوش اپوکسی سه بعدی است. 
  • کیفیت متریال انتخابی و رعایت استاندارد های لازم از عامل دیگر هزینه کفپوش سه بعدی است. 

مکان های مناسب برای کفپوش اپوکسی 

کفپوش اپوکسی سه بعدی گزینه مناسبی برای بسیاری از مکان هاست. اما فاکتور اصلی میزان انتظاراتی است که از نظر دکوراتیو بودن یا ساده بودن آن است. به طور کلی مکان هایی از این دست گزینه مناسبی برای اپوکسی سه بعدی است:‌

  • اماکن مسکونی برای اعمال اپوکسی سه بعدی به عنوان جزئی از یک پروژه بزرگتر دکوراسیون داخلی
  • مکان های توریستی و اقامتی مانند لابی هتل ها و مانند آن برای ایجاد یک جذابیت بصری
  • رستوران ها و فست فودها و سایر مکان های مشابه برای جذب و سرگرم کردن مشتری 
  • کف استخرهای خانگی برای ایجاد جذابیت بصری و اعمال مناظری مانند فضاهای دریایی، اقیانوسی، تصویر جانوران دریایی و آبی برای ایجاد فضایی طبیعی و هیجان انگیز
  • محیط های مختلف اماکن مسکونی مانند کف پذیرایی، سطح تراس، کف حمام، آشپزخانه یا سرویس بهداشتی و غیره
  • کف سالن های نمایش و تئاتر ها برای راهنمایی عبور مراجعین و ایجاد حظ بصری برای آنها 

نکات ایمنی و بهداشتی برای کار با کفپوش اپوکسی سه بعدی 

کار با هر نوع ماده شیمیایی و مشتقات نفتی حاوی نکات خاص و رعایت استانداردها و ضوابط کاری است. برای اعمال کفپوش اپوکسی از صفر تا 100 نیز نکاتی باید رعایت شود که از آن جمله به این موارد اشاره می کنیم: 

  • مواد پلیمری و شیمیایی قابل اشتعال هستند. بنابراین هنگام کار با آنها باید از نظر محافظت از حرارت و شعله دقت کافی صورت گیرد. 
  • با پوشیدن دستکش و استفاده از ماسک و عینک مخصوص از تماس مستقیم این مواد با دست و چشم و سایر نقاط حساس بدن جلوگیری شود. 
  • در فرایند کار با متریال های کفپوش سه بعدی باید از کشیدن سیگار یا جوشکاری و روشن کردن آتش در محیط کار اجتناب شود. 
  • پس از هر بار استفاده باید در ظروف حاوی مواد محکم بسته شود
  • مواد و متریال های مرتبط باید در محیط سرپوشیده و به دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری شده و از یخ زدگی آنها ممانعت شود. 
  • به تاریخ استفاده از مواد و متریال های زیرمجموعه کفپوش اپوکسی توجه شود. اغلب این مواد را نمی توان بیش از یک سال پس ز تولید استفاده کرد. 

علاوه بر این که کارشناسان و تیم های تخصصی شرکت رسپاد آمادگی این را دارند که مشاوره های لازم را در زمینه اجرای انواع کفپوش اپوکسی از جمله کفپوش اپوکسی سه بعدی در اختیار شما قرار دهند کارشناسان شرکت همکار ما یعنی شرکت رنگ های صنعتی ایران نیز در مورد متریال های استاندارد و انواع کفپوش اپوکسی و محصولات رزینی می توانند راهنمایی های موثری برای شما داشته باشند که می تواند علاوه بر کاهش هزینه ها و کاستن از ریسک اجرا، نتایج مطلوبی نیز برای شما به همراه داشته باشد.

کفپوش اپوکسی سه بعدی

Call Now Button