کفپوش پلی اورتان ، کاربردها و انواع آن

در ادامه درباره کفپوش پلی اورتان خوانید:

  • کفپوش پلی اورتان در صنعت کفپوش
  • اشکال مختلف پلی اورتان از نظر محصولات تولیدی
  • چسب و درزگیر پلی اورتان
  • پلی یورتان چطور تولید می شود؟‌
  • جنس پلی اورتان به طور کلی چیست؟
  • پلی اورتان و سلامت مصرف کننده
  • کفپوش پلی اورتان چطور کار می کند؟‌
  • پوشش پلی اورتان مکمل سایر پوشش ها
  • رنگ پلی اورتان
  • رنگ پلی اورتان چه مزیت هایی دارد؟‌
  • شرایط کار با پلی اورتا
  • پلی اورتان پایه آب و پلی اورتان پایه حلال
  • روش کار با رزین پلی اورتان
  • روش اختلاط دو جزء پلی یورتان و شرایط اعمال
  • مات یا براق بودن پلی اورتان
  • طیف رنگی پلی اورتان و موارد مصرف
  • کفپوش پلی یورتان یک گروه محصولی عمده
  • انواع کفپوش پلی اورتان از نظر کاربردی
  • کفپوش پلی اورتان خود تراز شونده
  • کفپوش ملات پلی اورتان
  • کفپوش پلی اورتان هیبریدی
  • فضاهای بزرگ مناسب برای کفپوش پلی اورتان
  • خرید کفپوش مناسب و نکات قابل ذکر
  • نصب کفپوش پلی اورتان
  • نگهداری کفپوش پلی اورتان
کفپوش پلی اورتان

کفپوش پلی اورتان در صنعت کفپوش های پلیمری از جمله محصولات بسیار پرطرفدار است. پلی اورتان یا پلی یورتان خاصیت هایی دارد که وقتی کفپوش لازم است در برابر برخی از پدیده های خاص طبیعی مانند اشعه خورشید و مانند آن مقاومت کند به عنوان یک لایه مستقل یا لایه نهایی و تکمیل کننده روی کفپوش های اپوکسی اعمال می شود. 

در ادامه به بررسی خاصیت ها و کارکردهای فیزیکی و شیمیایی پلی اورتان و کفپوش پلی اورتان می پردازیم.

پلی یورتان یا به عبارت صحیح تر پلی یورتان polyurethane گونه ای پلیمر همه فن حریف است که کارکرد های گسترده ای در صنایع گوناگون از جمله کفپوش های صنعتی دارد. 

این ماده یک پلیمر تطبیق پذیر است که کاربردهای ویژه ای در تولید محصولات خاص از خود بروز می دهد. این ماده از نوعی واکنش شیمیایی به وجود می آید که ناشی از فعل و انفعال بین دی ایزوسیانات ها (diisocyanate) و پلی ال ها (Polyol ) است. 

به طور خلاصه باید گفت که به طیفی از ترکیبات ارگانیک که از نظر علمی با فرمول N=C=O مشخص می شوند دی ایزوسیانات یا diisocyanate گفته می شود و در مقابل ترکیب هایی که از دو گروه عامل N=C=O ایجاد شده باشند با نام ایزوسیانات  Isocyanate یاد می شود. 

بنابراین پلیمر پرخاصیتی که با نام پلی یورتان می شناسیم و در ادامه به بررسی ویژگی های آن در صنعت کفپوش و برخی از صنایع مشابه اشاره می کنیم، زیرمجموعه دی ایزوسیانات در این حوزه از مواد شیمیایی دسته بندی می شود.

توسعه صنعت پلی یورتان 

تکنولوژی پوشش دهی بر پایه متریال پلی اوره در یکی دو دهه اخیر در سراسر جهان گسترش پر شتابی را تجربه کرده است. دستیابی دانشمندان به ترکیب دو بخشی که سرعت سخت شدن را بسیار بالا برده است باعث شده است که پوشش های پلی یورتان و رنگ های پلی اورتان در میان سیستم های پوششی توسعه پر شتابی را داشته باشد. دستاوردهای نهایی محصول به خاطر مزیت های غیر قابل رقابت نیز از دیگر عوامل توسعه صنعتی پلی اوره در بخش های مختلف از جمله صنعت پوشش و رنگ صنعتی باشد. 

اشکال مختلف پلی اورتان از نظر محصولات تولیدی

ماده پلیمری پلی اورتان همان طور که گفته شد در صنایع مختلف و در تولید انواع محصولات صنعتی و مصرفی کاربرد دارد. از آن جمله می توان به انواع فوم ها با چگالی بالا، انواع فوم های منعطف، انواع الاستومر، انواع پوشش ها، انواع چسب ها و محصولات مربوط به عایق بندی و پوشش درزها اشاره کرد. در فرایند تولید هر محصول ترکیب های شیمیایی دخیل و فاکتورهای موثر در کنش های شیمیایی و فرایند های پردازش برای به دست آوردن محصول مورد نظر دخالت دارند. 

پلیمر پلی یورتان به دلیل خاصیت انعطاف پذیر بودن در فرایند های تولید محصول و به خاطر این که کاربردهای بسیار وسیعی در صنایع دارد. یکی از مواد پایه ای در صنایعی چون صنعت ساختمان، صنعت خودرو، صنعت مبلمان، صنعت کفش، صنایع الکترونیک و صنایع مختلف دیگر است. 

دلیل دیگر محبوبیت پلی یورتان به عنوان یک ماده اولیه پرکاربرد مقاومت بالایی است که در محصولات تولیدی ایجاد می کند. این مقاومت و انعطاف بالا شامل مقاومت پلی یورتان در برابر سایش، مقاومت شیمیایی، مقاومت در برابر رطوبت و نفوذ آب، داشتن خاصیت عایق حرارتی و استحکام فیزیکی و البته وزن سبک آن است. 

چسب و درزگیر پلی اورتان

چسب های پلی یورتان به دلیل استحکام و دوام بالا و همچنین توانایی آنها در چسباندن طیف وسیعی از مواد از جمله فلزات، پلاستیک ها و کامپوزیت ها شناخته شده اند. درزگیرهای پلی اورتان برای ایجاد آب بندی دو سطح استفاده می شود و معمولاً در کاربردهای ساختمانی، خودروسازی و دریایی استفاده می شود. چسب ها و درزگیرهای پلی اورتان معمولاً با واکنش یک پلیول با یک دی ایزوسیانات، همراه با سایر افزودنی ها و پرکننده ها تولید می شوند. سپس مواد به دست آمده روی سطحی که قرار است چسبانده یا مهر و موم شود، اعمال می شود. هنگامی که چسب یا درزگیر خشک شد، یک چسب یا مهر و موم قوی و بادوام ایجاد می کند که می تواند طیف وسیعی از شرایط محیطی را تحمل کند.

پلی یورتان چطور تولید می شود؟‌

پروسه تولید پلی اورتان شامل مراحل متعددی است. این ماده پلیمری در همه مراحل ساخته شدن فرایندی به نام پلیمریزاسیون یا polymerization را طی می کند. در این پروسه که یک واکنش شیمیایی محسوب می شود مولکول های ساده با همدیگر پیوند می خورند و یک مولکول با ابعاد بزرگتر با جرم افزون تر را ایجاد می کنند. پلیمریزاسیون به نوبه خود انواع و مدارج مختلفی دارد. 

صرف نظر از این مسائل، روند ساخت پلی اورتان در چند بخش کلی قابل تقسیم بندی است که به قبل از پلیمریزاسیون و بعد از آن قابل تقسیم بندی است. 

اما آنچه در صنعت کفپوش اهمیت دارد این است که  پلی اورتان معمولا مانند کفپوش اپوکسی یک محصول دو جزئی است که شامل رزین ها و هاردنر ها یا سفت کننده ها هستند. کفپوش های پلی اورتان، اگر چه عمدتا بدون حلال به بازار عرضه می شوند اما می توانند شامل حلال هم باشند. 

جنس پلی اورتان به طور کلی چیست؟

با توجه به ساختار پلی یورتان باید گفت که این ماده از نظر کلی خاصیت پارچه و پلاستیک را به طور یکجا در خود دارد. این مسئله باعث می شود که محصول نهایی از جمله کفپوش پلی اورتان کاملا ایمن و کاربر پسند باشد. این خاصبت باعث می شود که محصول کفپوش پلی اورتان در حین انعطاف پذیر بودن به اندازه کافی سخت هم باشد. 

پلی اورتان و سلامت مصرف کننده

به طور کلی پلی اورتان از جمله در کاربرد عمومی آن یعنی کفپوش پلی یورتان کاملا از نظر بهداشتی و سلامت ایمن است. منابع معتبر بین المللی این محصول را از نظر عوارض محیط زیستی و سمی بودن آن مورد تایید قرار داده و بی خطر می دانند. برای مثال نهاد ناظر بر محیط زیست در آمریکا که با نام اختصاری EPA شناخته می شود محصولات پلی اورتان را بی خطر می داند. به این خاطر استفاده از این ماده در تولید بخشی یا تمام محصولات مرتبط با زندگی شهروندان آزاد است. برای مثال می تواند در استفاده از پلی اورتان در تولید محصولاتی مانند یخچال و فریزر، انواع تشک خواب، بخش های داخلی و سایر بخش های خودروها، لباس های ورزشی، انواع کفش ها، انواع چسب های خانگی و صنعتی، انواع مبلمان، انواع لاک، فوم های سخت و الاستیکی، وسایل چوبی و محصولات به کار رود. 

کفپوش پلی اورتان چطور کار می کند؟‌

همان طور که گفته شد پلی اورتان یک ماده پلیمری است که از دو بخش رزین و سفت کننده تشکیل می شود. با ترکیب این دو بخش که به صورت جداگانه فروخته می شود، فعل و انفعال درونی بین دو ماده آغاز می شود که به این روند که معمولا در پروسه اجرا و نصب روی می دهد، پروسه «پخت» گفته می شود.
به عبارت ساده تر کفپوش پلی یورتان نوعی پلاستیک است که به صورت مایع عرضه می شود و پس از پخت و خشک شدن و نصب لایه های مختلف روی یکدیگر، در نهایت یک سطح صاف و صیقلی را به دست می دهد. این سطح علاوه بر خاصیت هایی چون مقاومت شیمیایی، مقاومت حرارتی، مقاومت در برابر تابش خورشید، مقاومت مکانیکی، براقیت و جذابیت خاصی هم دارد. 

پوشش پلی اورتان مکمل سایر پوشش ها

خاصیت پلی اورتان از نظر مقاومت در برابر عواملی چون تابش خورشید باعث شده است که اکثر اوقات کفپوش پلی اورتان یا به طور کلی پوشش پلی یورتان به عنوان لایه نهایی منظور شود. مثلا در پوشش های دریایی و بعد از اعمال انواع رنگ های دریایی از پلی اورتان به عنوان لایه نهایی و محافظ در تجهیزات و لوازمی مانند انواع قایق ها، کشتی و بخشی از تجهیزات و سطوح قرار گرفته در محیط دریا استفاده شود. 

ضمن این که پلی اورتان ضمن محافظت از اشعه فرابنفش و مقاوم سازی پوشش های زیرین خود، از نظر دفع آب و براق بودن سطح و مقاومت در برابر خراش و لکه نیز به خوبی عمل می کند. 

رنگ پلی اورتان 

رنگ پلی اورتان در میان انواع محصولات متکی به پلی اورتان یک محصول منحصر به فرد است. انواع رنگ های دریایی، پوشش های دکوراتیو و صنایع چوبی، پوشش کابینت، و دهها مورد مصرف دیگر، باعث شده است که رنگ های پلی یورتان کاربردهای بسیار وسیعی داشته باشند. ساختار پلیمری این ماده پوشش دهی رنگ های پلی یورتان را چه در شکل آستر و چه به شکل پوشش نهایی بسیار محبوب و گسترده کرده است. عدم نفوذ رنگ پلی اورتان به داخل سازه ها و محصولات چوبی باعث می شود پتانسیل این رنگ در سطح باقی مانده و جلای خاصی داشته باشد. 

رنگ پلی اورتان چه مزیت هایی دارد؟‌

علاوه بر موارد گفته شده رنگ های پلی اورتان مزیت های انحصاری دیگری هم دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:‌

  • دوام بسیار زیاد در محیط هایی با باران های اسیدی، انواع مواد معدنی، تمیزکننده های شیمیایی و…
  • ایستادگی زیاد در مقابل اشعه ماورای بنفش خورشید که نوسانات جوی که برای محیط باز بسیار لازم است. 
  • امکان اجرای سریع به خاطر کم بودن زمان خشک شدگی و نداشتن مشکل در خشک شدن در دماهای کم
  • ارائه رنگ های جذاب و امکان ایجاد طرح های دلخواه از جمله لحاظ کردن رنگ های سازمان شرکت ها و سازمان ها
  • مضر نبودن برای محیط زیست و اقلیم های طبیعی و بی ضرر و بی خطر بودن
  • پلی یورتان دارای چسبندگی بالایی است و به این خاطر موقع اجرا در سطوح مختلف به خوبی به سطح می چسبد
  • مقاومت حداکثر در مقابل سایش و عدم پوسته شدن در طول زمان
  • عدم جذب ذرات مختلف از جمله غبار محیط و امکان نظافت و پاکیزه سازی با ساده ‌ترین روش و کمترین زمان. همین طور مقاومت در برابر مواد شوینده. 

شرایط کار با پلی اورتان

هر محصولی در کنار مزیت های بی شمار ممکن است شامل دشواری ها و معایبی هم باشد. محصولات مبتنی بر پلی یورتان از جمله کفپوش پلی اورتان نیز از این قاعده مستثنا نیست. به این خاطر به ذکر برخی از دشواری های کار با پلی اورتان می پردازیم:

  • برای اعمال رنگ و کفپوش پلی اورتان لازم است که از وسایل حفاظتی و ایمنی استفاده شود. 
  • ممکن است بخورات ناشی از اختلاط پلی اورتان یا بخورات هنگام پخت و کار با این ماده برای اعضای حساس بدن از جمله شش ها، پوست بدن، چشم و … مضر باشد. 
  • قیمت کفپوش پلی یورتان در مقایسه با قیمت کفپوش اپوکسی بیشتر است. هرچند قیمت نهایی کفپوش پلی یورتان و اپوکسی بسته به شرایط متعددی از جمله نحوه اجرا دارد. 

پلی اورتان پایه آب و پلی اورتان پایه حلال

پلی اورتان از نظر اجزای تشکیل دهند بر دو نوع کلی تقسیم می شود. 

  • پلی اورتان پایه آب
  • پلی اورتان پایه حلال 

انتخاب پلی اورتان پایه آب یا روغن بسته به اولویت مصرف کاربر دارد. اما از نگاه کلی اعمال پلی اورتان پایه حلال ساده تر است و نسبت به پلی اورتان پایه آب دوام و کارایی بیشتری دارد. این محصول با ضخامت بیشتری اعمال می شود و برای تکمیل پوشش به چند لایه های کمتری احتیاج است. 

در ادامه تفاوت های اصلی پلی اورتان پایه آب و پلی یورتان پایه حلال را ذکر می کنیم:‌

  • فرایند اعمال و روش نصب پلی اورتان پایه آب دشوارتر است
  • پلی اورتان پایه حلال برای خشک شدن به زمان بیشتری نیاز دارد
  • پلی اورتان پایه حلال هنگام اجرا بیشتر خطوط ناشی از قلم مو را نشان می دهد
  • زمان بندی اجرای پلی اورتان پایه حلال طولانی تر است. 
  • پلی اورتان پایه آب کمتر بو دارد اما بیشتر لکه در آن ایجاد می شود. 
  • پلی اورتان پایه آب رنگ روشن ‌تری دارد و پس از اجرا شفاف تر خواهد بود. 

روش کار با رزین پلی اورتان 

  • برای اختلاط دو جزء پلی اورتان باید دقت کافی صورت گیرد تا حباب های ناشی از تکانه های ظرف محصول در اجرای نهایی روی سطح باقی نماند. 
  • فضای کار هنگام اعمال پلی اورتان باید مناسب و شامل تهویه و جریان هوای کافی باشد. 
  • به دلیل زمانبر بودن پروسه خشک شدگی پلی یورتان ممکن است قبل از استحکام نهایی سطح گرد و غبار و حشرات روی آن نشسته و در نهایت سطح را مخدوش کنند. برای این مسئله باید چاره اندیشی شود. 
  • بهتری زمان برای اعمال کفپوش پلی اورتان صبح یا قبل از غروب آفتاب است. 
  • درجه حرارت مناسب برای اعمال کفپوش پلی اورتان بین 10 تا چهل درجه است
  • بعد از اجرای هر لایه کفپوش پلی اورتان باید کاملا آن را بررسی کرده و از نبود مشکلاتی مانند حباب، اثر قلم مو، وجود ذرات و حشرات و ایجاد برآمدگی های احتمالی اطمینان حاصل کرد. 

روش اختلاط دو جزء پلی یورتان و شرایط اعمال

برای دستیابی به ویسکوزیته مناسب برای ریختن مایع به سطح لازم، است در فرآیند اختلاط و ترکیب دو بخش و فرایند پخت دقت نظر صورت گیرد. ممکن است برای دست یافتن به روانش کافی استفاده از تینر یا حلال ضروری باشد. هرچند به طول معمول نیازی به اضافه کردن حلال یا تینر نست. 

مات یا براق بودن پلی اورتان 

کفپوش های پلی اورتان را می توان بسته به نیاز و اولویت های کارفرما یا مصرف کننده از نوع براق یا مات انتخاب کرد. 

طیف رنگی پلی اورتان و موارد مصرف

رنگ پلی یورتان موارد مصرف زیادی دارد. بسته به نوع مصرف می توان از آن برای رنگ آمیزی اغلب سطوح فلزی مانند سطوح داخلی و بیرونی قایق ها، کشتی های مسافرتی و تجاری، مخازن مایعات، ماشین آلات مختلف در کشاورزی و صنعت، نرده های آهنی، طیف گسترده ای از بخش های اتومبیل، دکوراسیون داخلی منازل و ادارات، کابینت های اداری و منازل، پوشش دهی کف اماکن عمومی مانند فروشگاه های زنجیره ای، سالن های ورزشی، سازه های چوبی، قفسه ها، قطعات پیش ساخته، سطوح داخلی خطوط انتقال و… استفاده کرد. 

کفپوش پلی یورتان یک گروه محصولی عمده 

گروه محصولی کفپوش پلی یورتان در میان گروه های محصولی مبتنی بر پلی یوره، داستان مستقلی دارد. ماده اولیه پلی اوره برای تولید انواع کفپوش های پلی یورتان به کار می رود. این محصولات ویژگی های خاصی دارند که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:‌

  • کفپوش پلی یورتان استحکام فیزیکی و مکانیکی بالایی در مقابل تنش های محیطی دارد
  • کفپوش پلی یورتان به سادگی ترک نمی خورد و به این خاطر می تواند علاوه بر سطح خوب از سطوح بتنی نیز محافظت کند. 
  • کفپوش پلی یورتان می تواند به خاطر سطح صیقلی و نمای زیبا از صنعت دکوراسیون به طور گسترده ای استفاده شود.
  • کفپوش پلی یورتان در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشيد مقاومت بالایی دارد و این خصلت از ویژگی های انحصاری آن است. عدم محو شدگی و از دادن رنگ دستاورد این کیفیت است. 
  • کفپوش پلی اورتان در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاوم است و در محیط های کارگاهی و صنعتی کاربرد خوبی دارد. 
  • کفپوش پلی اورتان دارای چسبندگی بالایی در مواجهه با سطوح زیرین خود است
  • کفپوش پلی اورتان در برابر تنش های شیمیایی در محیط هایی که با مواد مختلف سروکار دارند بسیار کارآمد و بادوام است. این خاصیت درونی کفپوش پلی اورتان آن را برای سطوح در معرض آلاینده هایی چون موارد روغنی، شیمیایی، اسیدها، بازها، حلال ها و… مناسب می کند. 
  • کفپوش پلی اورتان به خاطر امکانات رنگی و بهره مندی از طیف وسیعی از رنگ ها زیبایی خاصی دارد و می تواند سلایق زیبایی شناسانه کارفرمایان را در محیط های فروشگاهی یا محیط های نیازمند تمایز بصری ارضا کند. 
  • علاوه بر این که اتحاد لایه های مختلف کفپوش پلی اورتان آن را مستحکم می کند، خاصیت سیال آن سطح بدون درزی را برجا می گذارد که مانع تجمع باکتری هاست و نظافت و سلامت محیط را تضمین می کند. 
  • هنگام افزودن سنگدانه ها علاوه بر افزایش دوام، ضد لغزش بودن نیز به خاصیت های کفپوش پلی اورتان اضافه می شود. سطوح لغزنده می توانند از این مزیت بهره مند شوند. 
  • امکان نصب سریع و جلوگیری از توقف کار در محیط های صنعتی به خاطر زمان پخت سریع و خشک شدن در کوتاه مدت یک موهبت اقتصادی برای کفپوش پلی اورتان است. 

انواع کفپوش پلی اورتان از نظر کاربردی

1- کفپوش پلی اورتان خود تراز شونده

این مدل هنگام اجرا در سطوح صاف نیاز به ادوات پاشش و مالش ندارد. بلکه مایع در سطح جریان می یابد و بر اثر جاذبه زمین در منافذ و خلل و فرج سطح جابه جا شده و سطحی کاملا یکدست و صاف ایجاد می کند. به خاطر صاف و بادوام بودن سطح حاصل از کفپوش خود تراز محیط های صنعتی و کارگاهی گزینه مناسبی برای این مدل است. 

2- کفپوش ملات پلی اورتان:

در این محصول سنگدانه های از نوع کوارتز یا ماسه با محصول آمیخته می شود تا ضمن به دست دان لایه ای ضخیم بر روی سطح در برابر ضربه و عبور تجهیزات سنگین و ماشین آلات کارگاهی یا انبارداری پایداری بالایی داشته باشد. 

3- کفپوش پلی اورتان هیبریدی:

با ترکیب کردن پلی یورتان با سایر کفپوش ها پوشش هیبریدی برای افزایش مقاومت شیمیایی در کنار سایر کیفیت های مقاومتی ایجاد می شود. 

فضاهای بزرگ مناسب برای کفپوش پلی اورتان

ترکیب مجموعه ای از دستاوردهایی که کفپوش پلی یورتان در اختیار خریدار قرار می دهد. با توجه به این که قیمت کفپوش اپوکسی و قیمت کفپوش پلی یورتان در مقایسه با سایر پوشش ها بالا نیست، این سیستم پوششی را برای فضاهای بزرگ و محیط های شلوغ بسیار مناسب کرده است. در ادامه به برخی از فضاهایی که کفپوش پلی یورتان گزینه مناسبی برای آنهاست اشاره می کنیم:‌

محیط تاسیسات صنعتی و کارگاهی

کفپوش پلی یورتان یک انتخاب ایده آل برای محیط های صنعتی است که سطوح گسترده ای دارند و به طور پیوسته محل تردد کارگران و تجهیزات وماشین آلات بزرگ و کوچک است.کارخانه های تولید در حوزه صنایع مختلف، انبارهای نگهداری و توزیع کالا گزینه مناسبی برای کفپوش پلی یورتان هستند. 

فضاهای تجاری و فروشگاهی

 همه فروشگاه ها و محیط های عرضه کننده خدمات و کالاهای مختلف می توانند با استفاده از کفپوش پلی یورتان نه تنها بهداشت و نظافت را در محیط خود افزایش دهند بلکه می توانند انگاره های زیبایی شناسانه و سلایق بصری خود را نیز به منصه ظهور برسانند. 

مراکز کلینیکی، بهداشتی و بیمارستانی

 تمام آزمایشگاه های تخصصی و محیط هایی که خدمات بیمارستانی، کلینیکی، پاراکلینیکی و درمانی عرضه می کنند در هر اندازه ای که باشند می توانند با سرلوحه قرار دادن بهداشت محیطی، از امکاناتی که کفپوش پلی یورتان ایجاد می کند نیز بهره مند شوند. امکان ایجاد خط کشی های راهنما یا رنگ بندی محیط ها براساس نوع تخصص یا طبقه خاص و سایر گزینه از جمله پتانسیل های محیطی کفپوش پلی یورتان است. امکان استریل کردن و رعایت بهداشت محیط با توجه به کفپوش پلی یورتان بسیار بالاتر از سایر پوشش هاست. 

تعمیرگاه های خودرو و سایر امکان خدمات دهند اتومبیل

 مقاومت بالایی که کفپوش پلی یورتان در برابر مواد شیمیایی، روغنی، بنزین و سایر سیالات مورد استفاده از این امکان باعث می شود که این محصول فرصتی ایده آل برای بازسازی محیطی به صاحبان این مکان ها بدهد. 

اماکن فعال در صنعت داروسازی

 تمام فاکتورهایی که توضیح دادیم در کنار عنصر بهداشت و نظافت باعث می شود که کفپوش پلی یورتان یک ظرفیت فوق العاده برای بهینه سازی محیط های مربوط به صنعت داروسازی باشد. 

باشگاه های ورزشی و بدنسازی

 تمیز بودن، امکان رنگ بندی مناسب و اختصاص فضاهای متفاوت به محیط در کنار قابلیت خاص کفپوش پلی یورتان از نظر ضربه پذیری و جذب فشار وارد شده بر اعضای بدن ورزشکاران پلی یورتان را تمایز خاصی نسبت به سایر پوشش ها می بخشد. 

محیط های تربیتی و آموزشی

 اصل زیبایی شناسانه مورد نیاز برای محیط های آموزشی و لزوم القای شادی و شادابی به این محیط ها مسئله ای که می توان به کمک کفپوش پلی یورتان در کنار سایر کفپوش ها مانند اپوکسی برای محیط های آموزشی به ارمغان آورد. سفارشی سازی و بخش بندی محیط های دانشگاهی و مدارس برای بالا بردن ایمنی و رفاه آموزش پذیران از توانایی هایی است که کفپوش پلی یورتان دارد. 

خرید کفپوش مناسب و نکات قابل ذکر

برای خرید و نصب کفپوش پلی یورتان نیز مانند همه محصولات دیگر الزامات و نیازمندی های مصرف کننده اولویت اول را دارد. ترکیبی از وضعیف محیط، نیازهای بصری، نیازهای بهداشتی، اولویت مقاومت مکانیکی یا شیمیایی بر یکدیگر، همین طور میزان تردد افراد یا ماشین ها در محیط فقط برخی از فاکتورهایی است که باید در خرید کفپوش اپوکسی، یا پلی یورتان باید در نظر گرفت. 

قیمت تمام شده کفپوش پلی یورتان و سنجش سود و زیان ارجحیت کفپوش پلی یورتان بر پوشش های دیگر هم بسته به موقعیت کاملا متفاوت خواهد بود. 

نصب کفپوش پلی اورتان

مراحل نهایی در اعمال کفپوش پلی یورتان مربوط به تهیه و اجراست. برای داشتن یک پروژه کاملا بهینه و مناسب به طور خلاصه باید مواردی از این دست را حتما لحاظ کرد:‌

  • قبل از اقدام حتما برای انتخاب و خرید کفپوش پلی یورتان از کارشناسان متخصص کفپوش ترجیحا یک شرکت مجری کفپوش پلی یورتان کمک بگیرد. 
  • مراحل آماده سازی سطح باید زیر نظر یک تیم تخصصی نصب کفپوش یا یک اپلیکاتور ماهر به دقت ارزیابی و دنبال شود. 
  • نصب حرفه ای کفپوش پلی یورتان را به دست متخصصین شرکت نصب پلی یورتان (مانند شرکت رسپاد) بسپارید تا با رعایت ریزه کاری ها و فوت کوزه گری های موجود یک اجرای بی نقص داشته باشید. 
  • یک تیم تخصصی (همچون تیم فنی شرکت رسپاد) تمام الزامات فنی، اقتصادی و تخصصی را در زمینه خرید و اجرای کفپوش پلی یورتان به شما منتقل خواهد کرد. 

نگهداری کفپوش پلی اورتان

بعد از نصب کفپوش پلی اورتان بلافاصله مرحله نگهداری شروع می شود. برای نگهداری بهینه از کفپوش پلی اورتان و افزایش ماندگاری کفپوش و جلوگیری از تخریب این نکات را رعایت کنید:‌

  • کفپوش پلی یورتان را به طور منظم در یک روند کوتاه مدت و طولانی مدت تمیز کنید. در روند روزانه و روتین با مواد شوینده ملایم نظافت کفپوش را انجام دهید. در روند های طولانی مدت به صورت عمیق و کیفی یک نظافت کلی داشته باشید.
  • از مواد شیمیایی خورنده و تند برای نظافت کفپوش پلی اورتان استفاده نکنید. تکرار تماس این مواد می تواند بر شفافیت و دوام کفپوش اثر بگذارد هرچند کفپوش پلی یورتان به طور ذاتی در برابر این مواد مقاوم است. 
کفپوش پلی اورتان

مشاوره تخصصی کفپوش پلی اورتان

شرکت رسپاد به عنوان یکی از عمده ترین تولید کنندگان کفپوش پلی اورتان و کفپوش اپوکسی و سایر سیستم های پوششی در راستای مشتری مداری و توسعه صنعت کفپوش ها در ایران آمادگی دارد پیش از انجام پروژه های کفپوش پلی اورتان شما مشاوره های تخصصی و فنی اپوکسی را در زمینه خرید کفپوش پلی اورتان، قیمت کفپوش پلی اورتان و انتخاب نوع کفپوش ارایه کند. همین طور متخصصان شرکت رنگ های صنعتی ایران در زمینه انواع رنگ های صنعتی آماده ارایه اطلاعات تخصصی قبل از شروع کار پوشش دهی مشتریان گرامی است.

Call Now Button